בעקבות פרסום חקירות המלצות המשטרה בפרשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, נודע כי ח"כ יאיר לפיד הינו עד מרכזי בפרשת המתנות, וכי נפגש עם המיליארדר ארנון מילצ'ן כשדן עמו בתיקון מה שכונה "חוק מילצ'ן". תומר אביטל, מייסד המיזם 'מאה שנים של שקיפות' ביצע חיפוש ביומנו של חבר הכנסת ולא מצא תיעוד לפגישותיו של לפיד עם מילצ'ן.



על כך סיפר היום (ראשון) ב-103FM: "חיפשתי את הפגישות ביומן המפורסם לציבור של לפיד, שמכיל בתוכו את הפגישות שערך בשנת 2013, בה טען כי נפגש עם מילצ'ן. חשיפת יומן פגישותיו הייתה צעד תקדימי שחלק ממטרתו הייתה לקדם את השקיפות בכנסת, לאחר חיפושים ביומנו לא נמצאו פגישות עם ארנון מילצ'ן, גם לא בלשכת שר האוצר".

"אינני יודע איזו בדיקה המשטרה עשתה", ציין אביטל. "אך אני חושב שתומכי לפיד צריכים לשאול את עצמם מדוע הוא הסתיר את מידע זה מהציבור ומה עוד הוא לא סיפר להם. רוב התיעוד ביומן מצביע דווקא על פגישות עם המון עיתונאים ולא בהכרח עם טייקונים. לא מצאתי פגישה שלו עם נוני מוזס לדוגמה, אך מצאתי פגישה עם שלדון אדלסון. בנוסף יש לדון בדוחות הכספיים של המפלגה. מפלגת 'יש עתיד' מקבלת מיליוני שקלים על סעיף 'קשר עם הציבור'. עד כה לא קיבלתי את הנתונים על פירוט ההוצאות הללו. בנוסף לכך, הטיסות של ח"כ לפיד לחו"ל ממומנים גם הם מכספי המפלגה שגם עליהם אנו לא יודעים דבר, מדובר בכספי ציבור שפשוט לא שקופים לציבור".

 
עריכה: איתמר זיגלמן