משתפים פעולה נגד טורקיה: אתר החדשות הכורדי רודאו מדווח היום (ראשון), כי המפלגה הכורדית בסוריה הזמינה את כוחותיו של נשיא המדינה בשאר אל אסד למחוז עפרין, וזאת כדי לשתף פעולה נגד המבצע הטורקי "ענף זית" באזור. על פי הדיווח, כוחותיו של אסד נענו להזמנתו של שייח'ו בילו, ראש מפלגת האיחוד הכורדי הסורי הדמוקרטי, וייכנסו למחוז המותקף כבר מחר.



מפלגת האיחוד הכורדי אינה חלק מחזית ההגנה העממית, הכוח השולט במחוז עפרין ובאוטונומיה הכורדית בצפון סוריה, אך נחשבת למקורבת אליה. כמו כן, עד כה לא היו עימותים משמעותיים בין כוחות אסד לחזית ההגנה העממית. במקביל לכך, טורקיה הכחישה את הטענות הכורדיות כי במהלך המבצע היא הפעילה נשק כימי נגד לוחמים ואזרחים כורדים, ואף קיבלה חיזוק מארצות הברית, למרות המתחים האחרונים סביב הנושא הכורדי בסוריה.



כוחות טורקים במחוז עפרין. צילום: רויטרס
כוחות טורקים במחוז עפרין. צילום: רויטרס



הבית הלבן: "מאוד לא סביר שהטורקים השתמשו בנשק כימי"





בכיר בבית הלבן התייחס לטענות הכורדיות וטען כי "מאוד לא סביר" שטורקיה השתמשה בנשק שכזה, וזאת לאחר שבמהלך סוף השבוע טענו רופאים במחוז עפרין כי שישה בני אדם הציגו סימנים של פגיעה מנשק כימי, בהם קשיי נשימה וסימפטומים נוספים. סוכנות הידיעות הסורית סאנא והמרכז הסורי לזכויות אדם ציטטו את דיווחי הרופאים, אך לא סיפרו הוכחות לשימוש בגז.
גם אנקרה הכחישה את הדיווחים על שימוש בנשק כימי. מקור בממשל הטורקי אמר כי מדובר "בהאשמות חסרות בסיס, טורקיה מעולם לא השתמשה בנשק כימי, ואנו מקפידים שלא לפגוע באזרחים במהלך המבצע".

כזכור, לפני כחודש פתחה טורקיה במבצע צבאי במחוז עפרין, שנמצא על גבולה, לאחר שארצות הברית הודיעה על הצבת כוח משמר גבול כורדי סמוך אליה. עד כה, נהרגו במהלך המבצע כ-30 עד 50 חיילים טורקים וכ-150 לוחמים כורדים. הכורדים אף הצליחו להפיל מסוק קרב טורקי, ולהרוג את שני טייסיו, אך הצבא הטורקי כבש נקודות אסטרטגיות רבות במחוז.