בעקבות אירוע הירי ביריחו, במהלכו נהרג הפלסטיני יאסין סראדיח, התקשר צ'רלי אזריה, אביו של החייל היורה מחברון אלאור אזריה, לחייל שירה, לפי החשד, בסראדיח, כך פורסם הבוקר (חמישי) בגלי צה"ל. במהלך השיחה הוא אמר לו שהוא מחזק אותו ומאחל לו הצלחה, אך עוד בטרם הספיק לסיים את דבריו, הלוחם אמר שהוא לא מוכן לדבר, סיים את השיחה וניתק את הטלפון. 



מקורבי החייל מיריחו, כך לפי הדיווח, אומרים שהוא לא יהיה אלאור אזריה מספר 2, ושהוא זוכה לגיבוי מלא ממפקדיו. הוא אומר שהוא ראה פלסטיני גדול מידות ואז ביצע ירי לפלג גוף תחתון. 



יש לציין כי בשבוע החולף נחקרו חיילים בנוגע לנסיבות מותו של המחבל הפלסטיני, זאת בניגוד למקרה אלאור אזריה שנחקר מהתחלה בחשד לרצח. בין הנחקרים החייל היורה בעצמו, הלוחמים מהסרטון, בהם לוחמת, המ"פ ופרמדיקים.



 

אמש ארגון בצלם פרסם סרטון, המראה את האירוע ביריחו בשבוע שעבר, שבמהלכו נהרג יאסין סראדיח. בסרטון הוא נראה שוכב על הרצפה, כשהוא מוכה על ידי חיילי צה"ל. עוד נראה כי הם גררו אותו, ולא העניקו לו את הטיפול הרפואי הנדרש.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בעקבות האירוע ומכיוון שהמחבל מת בעת שכבר היה נתון במעצר בידי כוחות צה״ל, נפתחה חקירת מצ״ח במסגרתה נבחנות נסיבות מותו וכן בוצעה נתיחה בגופת המחבל במקביל נמשך התחקיר המבצעי המלא לאירוע".

כזכור, ביום שישי האחרון פורסמו תוצאות נתיחת גופתו של הפלסטיני שנהרג במהלך פעילות צה"ל ביריחו. היא התבצעה במכון לרפואה משפטית באבו כביר, וממנה עולה כי הוא ככל הנראה נהרג מירי. בנוסף, נמצאו סימני מכות מינוריים יחסית על גופו, אך אלו לא גרמו למותו.

יומיים לפני כן התרחש האירוע, שגם תועד במצלמות, במהלכו נראה כי הפלסטיני רץ לעבר כוחות צה"ל, ששומרים מרחק בפינה של הסמטה. מיד לאחר מכן נראה סראדיח, כשהוא מנסה לתקוף את החיילים עם חפץ, ומיד מנוטרל על ידי החיילים. מכאן תופסים אותו החיילים, ועוצרים אותו, כששלושה מהם נמצאים עליו, ואף נראים בועטים בו.