כששירה גבריאלוב הייתה בת 14, אביה, המלחין המחונן מיקי גבריאלוב, הכניס אותה לראשונה לאולפן ההקלטות להקליט את השיר "לכלוכית", ולמעשה קבע את ייעודה. מי שכבר בגיל 6 החלה ללמוד לנגן על פסנתר, סומנה ב־2004 כהבטחה בשמי המוזיקה הישראלית כשהסינגל הראשון שלה, "נער ונערה", חרך את הרדיו וסידר לה חוזה הקלטות בחברת תקליטים. מאותו רגע נכנסה גבריאלוב לסשן מוזיקלי אינטנסיבי - הנמשך עד היום - הכולל השתתפות בפרויקטים שונים ושני אלבומים: "שירה גבריאלוב" (2007) ו־Clear Vision (2011).



ב־2011, בעיצומה של העשייה המוזיקלית, החליטה גבריאלוב לפרוש כנפיים ולנסות את מזלה בחו"ל. "מה שגרם להחלטה לעזוב היה הרצון לצאת מהארץ עם מוזיקה באנגלית", היא מספרת. "החלטתי ללכת על כל הקופה ולקחת סיכון. בהתחלה עזבתי לפריז, אחר כך ללונדון ואז לארצות הברית. שמתי את עצמי במקומות שאולי לא הייתי שמה את עצמי בהם אם הייתי בארץ, למשל ללכת לנסות את מזלי ב'אמריקן איידול'. השתתפתי בפסטיבלי מוזיקה ברחבי ארצות הברית, וזה פתח לי את הדלת ואת העיניים".



בשנים האחרונות, כאמור, התמקדה גבריאלוב בעשייה מוזיקלית בחו"ל. בשנה האחרונה נישאה לבחיר לבה, עופר מריאש. בראיון הטרנס־אטלנטי שקיימנו, כשהיא בלוס אנג'לס, ניכרו בקולה געגועים לישראל. למרות הזיקה העזה לשורשיה הישראליים, גבריאלוב מבהירה שהיא לא מתחרטת על ההחלטה לעזוב: "זה היה תהליך חשוב מאוד בשבילי, גם אישיותית וגם מוזיקלית, לעשות את המהלכים שלי כאדם בוגר ולהתמודד עם החיים כמו שהם. זה סייע לי לגבש את הקול האישי שלי".



היום יצא לתחנות הרדיו סינגל ראשון בעברית מתוך מיני־אלבום חדש של גבריאלוב, "נותן לי כוח" (מילים ולחן: שירה גבריאלוב), שמוקדש לבעלה הטרי, ויושמע בלעדית ב"מעריב אונליין". "השיר נכתב לכבוד החתונה שלנו", היא מספרת ומוסיפה: "הוא מדבר על כך שאהבה, שייכות וזוגיות בריאה וטובה, נותנות כוח. השיר הוא חגיגה של אהבה ונכתב ממקום של אישה חזקה ומגובשת, שיודעת מה ואת מי היא אוהבת. ביצעתי את השיר בפעם הראשונה והיחידה בחתונה שלנו, ועכשיו הוא יוצא כשיר 'רשמי'".





הרבה זמן לא הוצאת אלבום חדש.מדוע?


"כן, הרבה זמן לא הוצאתי אלבום חדש, כי זה תהליך די ארוך. הוצאתי לא מעט סינגלים, בלי קשר לאלבומים, אבל כפי שציינתי, הייתי צריכה למצוא את הקול שלי כאישה ולא כילדה. עכשיו אני בשלה לכך".



את חושבת לחזור הביתה?


"אני חושבת על זה כל יום. אני מדברת עם הוריי בקביעות ועם חברותיי מהארץ, חושבת על הארץ ודואגת לאכול חומוס כשאפשר. אפילו יש לי מלאווח וג'חנון בפריזר. הארץ היא הבית, אין מה לעשות. אולי כשיהיו לי ילדים אחזור".



איפה את רואה את עצמך בעוד חמש שנים?


"אני משתדלת לראות את עצמי מהיום למחר ומחרתיים, גג עוד חודש. אני אוהבת לחיות בהווה ולהרגיש מה שקורה סביבי כרגע עם שאיפות וחלומות לעתיד, אז אני מייחלת לעצמי בעוד חמש שנים מהיום כבר להיות אמא, אבל מבחינה מקצועית אני מאחלת לעצמי להמשיך בחיפוש, להמשיך להתמקד ולהיות שלמה עם הקול שלי".



יש סיכוי לאלבום משותף עם אבא?


"מבחינתי אתמול, אבל אנחנו עובדים כל אחד בנפרד וגם ביחד, וגם נעזרים אחד בשנייה תמיד. בטח נבשל משהו כזה יום אחד".



הופעתה הקרובה של גבריאלוב תתקיים ב־4 באפריל, 21:00, במועדון "האזור" בתל אביב