יהודה עמר הוא הזוכה של העונה השביעית של ריאליטי האוכל "מאסטר שף" של "קשת 12", שהגיעה הערב (שני) לסיומה בתום ארבעה וחצי חודשים ארוכים ורייטינג שלא הצליח לשחזר את עונות העבר. במהלך העונה התרחש הפיצול בערוץ 2, מה שהקשה עוד יותר על התוכנית לשמור על המספרים מהשנים הקודמות. השף הידוע ישראל אהרוני הצטרף לפאנל השופטים של התוכנית במקומו של יונתן רושפלד, שפינה את כיסאו בתום העונה השישית, לצדם של השופטים הוותיקים חיים כהן, אייל שני ומיכל אנסקי. 



יהודה עמר בן ה-35 מהרצליה, נשוי ואב לשלושה, עורר את עניינם של השופטים כבר מהאודישן הראשון, כשאייל שני טען שהוא "מרכיב טרנזיסטורים". אל הגמר שנערך בסטודיו לב דן בדרום תל אביב, הגיעו גם שני המתמודדים הנוספים, עמיחי שרפשטיין ויהוידע נזרי.



עמיחי שרפשטיין היה המתמודד הצעיר מבין הפיינליסטים, בן 34 מקיבוץ מעגן מיכאל. הפיינליסט המסקרן הוא הומו מוצהר שמעביר סדנאות להתפתחות מינית, והיה ספורטאי (ג'ודוקא) במשך 20 שנה. לבשל הוא התחיל בגיל 12. יהוידע נזרי, בן ה-41, גם הוא דמות מסקרנת ביותר, התבלט בזכות סיפורו האישי כאב לשמונה ילדים, וסב לנכד שמתגורר עם משפחתו הגדולה בדירה קטנטנה בעמונה.



העונה האחרונה עלתה לכותרות בינואר האחרון אחרי שזוג המתמודדות הערביות נאדיה עוויד ומוזנא בשארה החלו לקבל תגובות גזעניות ופוגעניות ברשת החברתית. עוויד חשפה אז בראיון ל"מעריב אונליין" את המילים הקשות שהיא נאלצת לקרוא בפייסבוק האישי שלה: "כותבים לי דברים נוראים, 'תורידי את הסמרטוטים שיש לך,  'תעברי מעבר לגדר', 'תלכי לפלסטינים', כל מיני דברים כאלו. אני בהלם ממה שכותבים לי".



השף ישראל אהרוני, שכאמור הצטרף לתוכנית בעונה האחרונה, סיפור היום בראיון ל"מעריב": "הנוכחות שלי הוציאה דברים שלא כל כך ראו קודם: למשל ההומור העצמי של אייל. הוא מאוד יודע לצחוק על עצמו. כל התהליך היה מאוד מעניין ודינמי", והוסיף. "בהתחלה זה מאוד קשה ולא נעים, אבל בסך הכל זה משחק שכולם יודעים את הכללים שלו, וכך זה נהיה יותר קל. באמת מצער להיפרד ממישהו מצוין".