הסכם השלום בין ישראל לפלסטינים יחייב פשרה משני הצדדים, כך אמר הלילה (שלישי) סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, בדברים שנשא בוועידת איפא"ק, אותה כינה השדולה הישראלית המשפיעה ביותר בוושינגטון. פנס המשיך ואמר כי ג'רארד קושנר וג'ייסון גרינבלט, עבדו קשה מאוד על הכנת תכנית שלום שתוביל למשא ומתן בין ישראל לפלסטינים.



"ממשל טראמפ עדיין רואה את השלום במזרח התיכון בעדיפות גבוהה ויתמוך בפתרון של שתי מדינות אם שני הצדדים יסכימו לכך", אמר פנס. "עם זאת, שלום אמיתי מחייב גם אמירת אמת", אמר פנס, תוך שהוא מדגיש את החלטתו של הנשיא דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל.

ניקי היילי נואמת באיפא"ק. צילום: AFP
 
 

לפני פנס עלתה לנאום שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי. "וושינגטון דוחה את השלום בין ישראלים לפלסטינים על ידי הנצחת "אשליה", כי קיומה של המדינה היהודית גרם לסכסוכים באזור, אמרה, "ישראל לא הולכת לשום מקום. הבנה של הדבר הזה באו"ם היא המפתח לסיום בידודה של ישראל שם". היילי הוסיפה כי תמיד ידעה שירושלים היא בירת ישראל והיא מקווה ששאר העולם ילך בעקבות הכרזתו של טראמפ ויכיר גם הוא בעובדה זאת. היא גם גינתה את גופי האו"ם, במיוחד את אונר"א ואת אונסק"ו, על מה שהיא הגדירה כ"הטיה שיטתית נגד ישראל".