מכבש הלחצים שהופעל על ניר חפץ לחתום על הסכם עד מדינה הלך וגדל ככל שהתקרב מועד חקירת ראש הממשלה בסוף השבוע שעבר. כשנשבר העיד כי ההחלטות המתקבלות בבית ראש הממשלה הן הזויות וטען כי יאיר ושרה נתניהו משפיעים על החלטות ביטחוניות. גיא פלג פירט על כך הבוקר (שני) ב-103FM: "עד המדינה הראשון מקבל בדרך כלל את התנאים הכי טובים, כמי שפורץ את חומת השתיקה. במקרה הזה הגיע עד מדינה שלישי שקיבל את התנאים הכי טובים, כי הרי ניר חפץ קיבל חסינות מלאה על מעשיו". 


רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
 
"בשלב הזה ישנו צו איסור פרסום על הדברים שהוא מוסר", הוסיף פלג. "אנחנו יכולים לומר שעדותו מחזקת משמעותית את התיקים הקיימים כנגד ראש הממשלה ואף פותחת תיקים חדשים ותמורות חדשות שנתן נתניהו למילצ'ן. מדובר בדברים שלא היו מוכרים למערכת עד כה. נתניהו טען בחקירתו שהשיחות שניהל עם מוזס היו לשווא, חפץ ככל הנראה סיפר כיצד תיווך בין הצדדים ופעל להוצאה לפועל של הדברים וכי לא היה מדובר ברעיון בדיוני. בתיק בזק נטען כי נתניהו סיפק לאלוביץ' הקלות רגולטוריות ומנגד זכה לסיקור אוהד באתר 'וואלה', כשחפץ הוא איש הקשר שדן עמם על הכותרות. אם תיק 4,000 הוא תיק הדגל, ניר חפץ הוא עד המפתח".
 


כשנשאל האם חפץ הביא עמו ראיית זהב השיב פלג: "למיטב הבנתי לניר חפץ אין הקלטות של ראש הממשלה אך יש לו הקלטות אחרות שהם לא לב ליבו של התיק. למיטב הבנתי אין ראיית זהב אלא פסיפס שמצייר תמונה מאוד בהירה על התנהלות ראש הממשלה, מדובר בפאזל מאוד עשיר". 
 
"להערכתי לנתניהו אין סיכוי לחתום על עסקת טיעון שתחלץ אותו מעונש מאסר", הדגיש פלג. "אנחנו עוד רחוקים מהשלב הזה ולעת עתה ראש הממשלה עוד לא נחקר על דבריו של חפץ. נדמה לי שישנה תמימות דעים בין המשטרה לפרקליטות על כך שתיק 4,000 (תיק בזק) הוא תיק שוחד. המדינה שילמה מחיר כבד כדי להשיג ראיות כשבחרה להקל בעונשם של ניר חפץ ושלמה פילבר שסרחו בתפקידם ואם יוחלט להגיש נגד ראש הממשלה כתב אישום על שוחד והוא יורשע - המשמעות תהיה שנתניהו יישלח למאסר".

שרה נתניהו. צילום: פלאש 90
שרה נתניהו. צילום: פלאש 90
 
על החשד כי רעיית ראש הממשלה ובנה התערבו בהחלטות הביטחוניות של ראש הממשלה סיפר: "לא מדובר בדבר פלילי. ראש הממשלה צריך לקבל את ההחלטות על פי שיקול דעתו, אם ראש הממשלה בוחר להתייעץ עם אשתו ובנו בנושאים הביטחוניים במקום עם הגורמים הביטחוניים זה מעיד על שיקול הדעת שלו. המדינה תנסה לטעון ששרה נתניהו פעלה בשם ראש הממשלה כשהיא פנתה לחפץ על מנת לשנות את הכותרת ב'וואלה', ותציג את שרה, יאיר וביבי נתניהו כיחידה אחת שהתערבה בסוגיות הביטחוניות. לפי מיטב הבנתי המשקל בעדויותיו  של חפץ הוא משמעותי מאוד כנגד השלישייה ובכך מחשיד את יאיר נתניהו בכל מה שחשוד אביו. אם יאיר נתניהו הוא חלק מההפעלה של המנגנון המושחת אז הטענות שמיוחסות לראש הממשלה מיוחסות גם אליו".
 
לסיום הוסיף: "שאלו אותי רבות על לוחות הזמנים, לפני כמה שבועות שמענו את המלצות המשטרה, היום אנחנו מבינים שקרו לאחרונה אירועים מאוד דרמטיים שפתחו את כל התיקים מחדש. זה אומר שעדי המדינה יאלצו להתעמת עם החשודים. בעדות ניקיון החשוד מתחייב לספר את כל האירועים הפלילים בהם היה מעורב ואם הוא שוכח אירוע מסוים ייתכן שאמינותו תפגע קשות והוא ייענש. אתם יכולים לתאר לעצמכם מה קורה כשאדם כמו ניר חפץ, שהיה מקורב שנים רבות לנתניהו, בוחר לספר את כל האמת על שהתרחש במעון. נקודת הזמן שהייתה בעבר השתנתה מאוד מעתה, כל התמונה נראית אחרת היום". 
 
עריכה: איתמר זיגלמן