על רקע העברת שגרירות ארצות הברית מתל אביב לירושלים במאי הקרוב, בכיר פלסטיני הודיע היום (שלישי) כי אש"ף הולך לבחירות חדשות להנהגה בכינוס המועצה הלאומית של הארגון באותו החודש. הבכיר, סלים זענון, אמר לרדיו "פלסטין", כי הוועד הפועל של אש"ף יתכנס ביום רביעי הקרוב, כדי להודיע על מועד מדויק לכינוס, אם כי על פי הערכות הכינוס יהיה ב"יום הנכבה".
 
לדבריו, הכינוס יהיה עם החברים הנוכחיים של המועצה הלאומית, בהיעדר חברי חמאס והג'יהאד האסלאמי. זענון, יו"ר המועצה הלאומית הפלסטינית, העריך עוד, כי בכינוס תושלם בחירת הוועד הפועל או ייבחרו חברי ועד פועל חדשים.
 
המועצה הלאומית הפלסטינית נחשבת לפרלמנט של אש"ף, והיא אמורה לבחור הנהגה חדשה. הכינוס האחרון של המועצה נערך ב-2009. כזכור, חמאס והג'יהאד סירבו בינואר האחרון לקחת חלק בכינוס אש"ף, שאינם חברים רשמיים בו.

אתמול אמר ל"מעריב" בכיר פלסטיני המקורב לראש הרשות כי "אבו מאזן הוא אדם מבוגר, בן 83. הוא נתון ללחץ נפשי ופיזי שאינו מתאים לאנשים בגילו. כל השמועות על כך שהוא סובל מסרטן בקיבה אינן נכונות". הדברים נאמרו נוכח הידיעות הרבות שמתפרסמות לאחרונה, בעיקר בארץ, על הספירה לאחור ליום שאחרי אבו מאזן.
 
כבר בפברואר 2017 מינה נשיא הרשות הפלסטינית את מחמוד אל־עאלול (68), מושל שכם לשעבר, לסגנו כיו"ר הוועד הפועל של אש"ף. לכובע השלישי שלו, כיו"ר פת"ח, נבחר ג'יבריל רג'וב – גם מקורב אליו. כיום, בשל היעדר פרלמנט פלסטיני, שלפי החוקה היו"ר שלו אמור למלא את תפקידו של נשיא הרשות בעת נבצרות או מוות למשך 60 ימים, אמור אל־עאלול להחליף את אבו מאזן למשך שלושה חודשים.
 
"הוא סובל מעייפות רבה", סיפר המקור, "הבנאדם זקן, אבל ראשו עובד 24 שעות ביממה. בתקופה האחרונה הוא לא נח לרגע ומגיע לאירופה, מדינות ערב, ארה"ב ורוסיה, כדי למזער נזקים בשל הודעתו של טראמפ". לדבריו, "הבדיקות שנערכו לו בבית החולים ג'ון הופקינס בארה"ב נקבעו מראש, כדי לבדוק את מצב הלב שלו. אני יודע על מועד האשפוז שתוכנן עשרה ימים לפני. מדובר בבדיקות שגרתיות למצב הלב שלו".
 
עם זאת, הדיווחים הסותרים ברשות הפלסטינית על מצבו הבריאותי של אבו מאזן נמשכים גם בימים האחרונים. הפעיל הפלסטיני פאדי אל־סלאמין, הידוע כמתנגד חריף לנשיא הרשות, דיווח בטוויטר שאבו מאזן סובל מסרטן הקיבה. "חארטה־בארטה, כמו שהישראלים אומרים", אמר מקור נוסף בשיחה עם "מעריב". "מי מאמין לבחור הזה שחי בוושינגטון? זה מידע לא נכון".
 
אל־סלאמין עצמו אמר כי "יש לי מקורות שמאשרים שאבו מאזן סובל מסרטן הקיבה, ועליו לפנות את כיסאו כדי לטפל בעצמו. יש בידי מידע מהימן. הסרטן התפשט במקומות נוספים בגופו. כאשר אבו מאזן הגיע לבולטימור, הוא תכנן להישאר בבית החולים חמישה ימים, אך שינה את התוכניות שלו כשנודע לו שהמידע הגיע אלי. הוא רוצה למות כנשיא הרשות הפלסטינית, ולכן דואג שאיש לא יידע על מחלתו".