בעקבות המאזנים השנתיים שפרסם בנק לאומי לשנת 2017, התייחסה היום (שלישי) ב-103FM מנכ"לית הבנק, רקפת רוסק עמינח לרמת הסיכון בשוק הנדל"ן בישראל: "אני חושבת שרמת הסיכון היא יציבה וסבירה ושהדבר הכי חשוב זה הטיפול הנכון בהיצע כדי להשיג את המטרות, מחיר למשתכן הוא בהחלט כלי וצעד נכון בכיוון. קשה לומר מה יהיה עם מחירי הדיור אך אנחנו לא רואים תנודות חריפות בשנים האחרונות. רמת הסיכון במשכנתאות בישראל הייתה תמיד הגיונית וסבירה לעומת העולם עם לווים שיש להם יכולת החזר".
על ההשפעות של בחירות או שינוי במצב הביטחוני על מצב המשק אמרה: "אין לנו היערכות מיוחדת לאירועים הללו לעת עתה ואנחנו מקווים שהדברים יסתיימו באופן סביר. ההשפעה אינה ישירה אך אין ספק שהמשק צריך להתנהל באופן בו גם הגופים הציבוריים וגם הגופים העסקיים בו יתנהלו בממשל תאגידי שקוף. בטווח הארוך כנראה שיהיה לזה משקל. האינדיקטורים העיקריים של המשק כיום הם טובים. יש לנו אבטלה מאוד נמוכה, תפוקת תעסוקה מלאה וצמיחה במשק. מצד שני ישנם איומים שצריך לקחת אותם בחשבון כמו שער החליפין, איום הדיור ועוד".

רקפת רוסק עמינח. צילום: רויטרס
רקפת רוסק עמינח. צילום: רויטרס
"אנחנו מסכמים שנה מאוד טובה בעקבות יישום מאוד עקבי של האסטרטגיה שלנו להתמקד בלקוחות שלנו", סיפרה מנכ"לית הבנק. "חזרנו לבנקאות שלנו, בעסקים הקטנים ובמידל-מרקט, מגזר ההייטק והנדל"ן. היינו הראשונים שהשיקו לפני עשר שנים בנק דיגיטלי והשנה השקנו בנק דיגיטלי שכולו מנוהל דרך המובייל (PEPPER-PAY). מבחינתו מדובר ביישום מלא של האסטרטגיה שלנו לתת את החוויה הבנקאית הכי טובה ובזמן הנכון. הלקוחות שלנו יכולים לשבת עם מכשירם האישי ולנהל את חשבון הבנק שלהם וללא עמלות. פפר היא הצלחה גדולה מאוד עם עשרות אלפי לקוחות". 

"אני מכבדת את הכנסת ואת ועדת החקירה הפרלמנטרית", הוסיפה רוסק עמינח. "אני רוצה להאמין שהוועדה תתנהל גם בענייניות וגם במקצועיות. לקראת יום האישה אני יכולה לומר שניתן לשבור את תקרת הזכוכית. בצמרת העולם הפיננסי ישנה נגידה, מפקחת על שוק ההון, ממונה על ההגבלים ומנכ"ליות רבות של הבנקים השונים. 50% מהמשרות מאוישות על ידי נשים בבנק לאומי לבדו".
עריכה: איתמר זיגלמן