כיום מוגשות שלוש מהדורות החדשות המובילות בישראל בידי נשים, אבל פעם זה לא היה טריוויאלי כל כך. לאורך רוב שנות רשות השידור, היה המגיש המוביל בחדשות לרוב גבר. כשהוקם ערוץ 2 בשנת 1993 הוצג פורמט חדש של הגשה זוגית בידי מיקי חיימוביץ' ויעקב אילון. כך הפכה חיימוביץ' לאישה הראשונה שהובילה מהדורה.



"היום להסתכל אחורה מול דומיננטיות גברית של אותם ימים, נראה קצת מגוחך, אבל אז זה היה יוצא דופן", אומרת חיימוביץ'. "היום זה הדבר הכי טבעי, ולבת שלי, שצמחה לתוך זה, נראה מובן מאליו שאישה תוביל מהדורת חדשות. במובן זה התקדמנו רבות".





כששואלים אותה איך התחושה לפרוץ תקרת זכוכית, היא משיבה בצניעות ובביישנות ש"זה נפלא". אבל לדבריה, עד לקבלת שוויון מלא, לפנינו עוד דרך ארוכה.



בפרט בעולם התקשורת. "טרם השגנו שוויון מלא", היא אומרת. "אין מספיק נשים בתפקידי עריכה בכירים ובניהול מערכות חדשות. אלו משרות מאוד תובעניות, ואני חושבת שלא מעט נשים חוששות מהמחיר שזה יגבה מחיי המשפחה שלהן. אם החלוקה ההורית תהיה שוויונית, ולגברים יהיה מספיק חשוב לגדל את ילדיהם, אז יגיע השינוי. זה מתבטא גם בתכנים. סדר היום המדיני־פוליטי־צבאי עדיין שולט, ונשים יכניסו יותר סדר יום אזרחי. יש לנו עוד דרך לעבור ועוד תקרות זכוכית לנפץ".