לאחר שיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הציג את תכנית השלום שלו באו"ם, ובעיצומן של חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, הצהירה לפנות בוקר (שישי) שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, כי "העבודה על תוכנית השלום של הנשיא טראמפ כמעט הסתיימה", כך פורסם ב"וושינגטון פוסט". בתוך כך, נתניהו אמר לכתבים בניו יורק לאחר הביקור בבניין האו"ם, על רקע הסרטון בו תקף את עדי המדינה והמשטרה, כי "אנחנו מותקפים כל הזמן, כל שעה, כל דקה".



הוא הוסיף כי "מותר גם לראש ממשלה לעמוד על הצדק ואני לא אשתוק. אני אומר את האמת, ואני אומר אותה. ויותר מזה, אומר את האמת שלא נוחה לאנשים מסוימים".



לדבריו, "אני יכול להגיד שיש אהדה מהציבור לי, לרעייתי ולמשפחתי, אהדה שאני לא זוכר כמותה. אזרחי ישראל בהמוניהם, לא כולם, אבל המונים, נותנים תמיכה לי ולרעייתי. הם רוצים צדק. לאחר מכן, לפי "חברת החדשות", שרה נתניהו פנתה לעיתונאית דנה וייס ואמרה: "הוא לא צודק שהוא אומר את זה?



ניקי היילי: "אני דואגת לישראל"


ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי. בפתח הפגישה, ראש הממשלה אמר לשגרירה: "טוב לראות אותך שוב. את הופכת הכל לטוב יותר". הוא הוסיף כי הוא חושב שהנשיא "שהנשיא ממוקד לגמרי בסכנה מאיראן ועסקת הגרעין, והתוקפנות של איראן באזור והוא ממוקד בדבר הנכון".



נתניהו פנה להיילי והסביר: "כפי שאת יודעת היטב, אני חושב שזה מה שמניע את כולם עכשיו, לא רק את ישראל ואמריקה, אלא כמעט את כולם במזרח התיכון. זה משהו שאני בטוח ששמת לב אליו". עוד אמר נתניהו: "אני רוצה להגיד לך כמה אנו מעריכים את ההגנה על ישראל ועל האמת, שהנשיא ואת מביאים לתוך המסדרונות המבודדים האלה, מסדרונות לחים מהארס שמופנה כלפי ישראל". לדבריו, זה לא משב אוויר רענן, זה כמו צונאמי של אויר רענן. 

 
היילי ונתניהו. צילום: חיים צח, לע"מ
היילי ונתניהו. צילום: חיים צח, לע"מ

שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי התייחסה ליחס שישראל באו"ם ואמרה: "זה מדהים. אני מתכוונת, זה היה פוגעני בעבר ואני חושבת שאמרתי את זה לך בעבר. אני מרחמת על דני (דנון) ועל מה שהוא היה צריך לספוג".

היא הסבירה כי "זה היה פוגעני בעבר אבל זה למעשה מתחיל להשתפר מעט". היא טענה כי "הם לא רוצים שיגערו בהם אז הם מבינים". היילי ציינה כי היא חושבת שישנה "התמקדות באיראן כרגע, ואנו מודאגים מאוד. אני דואגת מאוד לישראל וחושבת שהם מרגישים מאוימים יותר ויותר ואני חושבת שהם יצטרכו לקבל החלטות".
היילי הסבירה על הדברים שמדאיגים אותה. "אני מודאגת שהם לא יקבלו את ההחלטות הנכונות", סיכמה, "זה משהו שאנו מתמקדים בו, לראות מה קורה בסוריה, אני אשמח לשמוע את דעתך על זה מבחינת לאן מועדות פנינו שם".