לאחר ביקור של שישה ימים בארה"ב, ינחת היום (שישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בישראל, כאן הוא צפוי לשוב ולעסוק במשבר הקואליציוני בעקבות חוק הגיוס, אך לא פחות מכך בהתפתחויות בתיק 4000, ובעדותו של עד המדינה ניר חפץ, שנמשכת כבר כמעט שבוע ימים. במהלכה מדי יום, במשך שעות ארוכות, מאז שוחרר למעצר בית, ישב יועץ התקשורת ומקורבה של משפחת נתניהו מול חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בראשות תנ"צ אלי אסייג, ראש היחידה, ונציגי הרשות לניירות ערך (ני"ע) ומסר להם מסמכים, הקלטות, מסרונים ותכתובות. כמו כן, הוא הסביר להם על כל פרט שהוא יודע מאורח חייהם של ראש הממשלה ורעייתו, לרבות התנהלותו של נתניהו במסגרת המיזוג של בזק וכן זו מול אתר התקשורת וואלה (פרשה 4000).



ל"מעריב־סופהשבוע" נודע כי מיד עם שובו של נתניהו לישראל הוא יידרש לקבוע מועד חקירה נוסף, אם כי לא מן הנמנע שצוות החקירה יבקש יותר ממועד אחד. גורם במערכת אכיפת החוק מציין כי לנוכח הראיות הרבות והחומר הרב שהביא חפץ למשטרה, גם בגוף האכיפה וגם ברשות לניירות ערך מעדיפים להתעסק כעת רק בפרשת בזק, נכון לשלב זה, ולא להסתעף לפרשות נוספות, על מנת להתמקד בחקירה.



יועצו הבכיר לשעבר של רה"מ, ניר חפץ. צילום: אבשלום ששוני
יועצו הבכיר לשעבר של רה"מ, ניר חפץ. צילום: אבשלום ששוני



"עדותו של חפת מספקת ראיות משמעותיות"



"עדותו של חפץ מספקת חומרים רבים וראיות משמעותיות בפרשת בזק ולגבי מעורבותו של ראש הממשלה בה", אמר אמש ל"מעריב־סופהשבוע" גורם במערכת האכיפה המעורה בפרטי החקירה, "נכון לעת עתה, המשטרה והרשות לניירות ערך מתכוונות להשתמש בחומרים של חפץ במסגרת פרשה 4000 בלבד, ולא בפרשות שהחקירה לגביהן הסתיימה - 1000 (המתנות) ו־2000 ('ידיעות אחרונות' ונוני מוזס). זאת במטרה לא להתפזר בחקירה ולהתמקד בתיק המשמעותי כל כך, שנחקר עתה, שהוא תיק בזק".



ראוי לציין כי אין בדברים כדי לסתור את הטענה של גורמים נוספים, שלפיה בחומרים שהעביר חפץ יש גם ראיות לגבי עבירות נוספות, לכאורה, נגד ראש הממשלה ורעייתו. אלה, אם יוחלט, ייחקרו בשלב מאוחר יותר בעתיד. "לגבי אותם חומרים יצטרך היועץ המשפטי לממשלה לקבל החלטות וגם בשאלה אם להרחיב את היריעה בעוד בפרשה נוספת", אומר גורם במערכת אכיפת החוק. "צריך לזכור שכל פרשה מהווה שק אגרוף נגד גורמי האכיפה מצדו של ראש הממשלה ומקורביו, ולכן בשיחות הסגורות הסברה היא שעדיף להתמקד בחומרים המשמעותיים יותר".



בתוך כך, אתמול הוציאה המשטרה הודעה חריגה בעקבות פרסומים שעלו בנוגע למידע לכאורה שהעביר חפץ נגד בכירים בליכוד, לרבות שני שרים מכהנים, כשהיא מציינת כי מדובר ב"מידע שגוי שיש בו כדי להטעות את הציבור". בהודעה שפרסמה המשטרה נכתב. "מסיבות מובנות, משטרת ישראל לא נוהגת להכחיש באופן שוטף דיסאינפורמציה המופצת בתקשורת או ברשתות החברתיות. במקרה רגיש זה ובשל משמעויותיו הציבוריות בחרנו להודיע לציבור כי עד כה לא נמסר למשטרת ישראל שום מידע כזה או דומה לו".



אתמול גם נודע כי שאול אלוביץ', החשוד המרכזי בפרשת בזק לצדו של נתניהו, לא זומן לחקירה מאז ששוחרר למעצר בית, זאת מתוך שיקולי החקירה ובעיקר בשל מצבו הבריאותי הלא שפיר בימים האחרונים.אלוביץ' שהה בביתו וקיבל טיפול רפואי, אולם זה לא ימנע ממנו להיערך לימים סוערים במיוחד, שבמהלכם יצטרך להגיב על עדויותיו של חפץ, על המסמכים שהעביר לידי החוקרים וכן גם על ההקלטות שמסר ואשר קודם לכן נבחנו בקפידה על היועמ"ש אביחי מנדלבליט.