חבר בפלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג׳יהאד האסלאמי, נהרג הערב (שבת) מ״פיצוץ פנימי״, ושניים נוספים נפצעו במהלך האירוע שהתרחש ברצועת עזה. ההרוג הוא איברהים פרחאת, כך לפי דיווחים פלסטינים. שני הפצועים הועברו לבית החולים אל-אינדוניס כשמצבם לא ברור. בארגון הטרור הכחישו את הדיווחים כי הפיצוץ היה מניסיון של שיגור כושל של טיל לעבר ישראל.



מוקדם יותר, דובר הסהר האדום הפלסטיני, אחמד ג'בריל, הודיע כי צעיר פלסטיני נהרג מירי חיילי צה"ל בעימותים בכפר עוריף מדרום לשכם. לדבריו, מלבד ההרוג שנפגע מירי בחזה, נפצע גם נער בן 16 מירי ברגלו. מקורות פלסטיניים מסרו, כי ההרוג הוא אעמיר עומר שחאדה (22). לטענת הגורם הרפואי, "צה"ל סירב לאפשר מעבר לאמבולנס הפלסטיני במחסום חווארה".



מדובר צה"ל נמסר כי "מה שאור ים בצה"ל שפלסטינים עלו מהכפר עוריף לכיוון יצהר. התפתח עימות וכוח צהל הגיע לנקודה והתפתחה הפרת סדר. כוחות צה"ל עשו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות וגם בוצע ירי חי. מוכרת הטענה כי פלסטיני הרוג באירוע. הנושא מתוחקר".



האחראי על ההתנחלויות מטעם הרשות הפלסטינית, גסאן דגלס, טען כי "הכל החל עם מתקפה של מתנחלים מיצהר על האזור המזרחי של עוריף, ולאחר מכן כוחות צה"ל התערבו והתחילו לירות אש חיה - מה שהביא להריגתו של הצעיר ולפציעת נער נוסף".



האירוע מתרחש לאחר שמקורות פלסטינים דיווחו אתמול בערב כי מוחמד ג'עברי, בן 24 מחברון, נהרג במהלך עימותים בעיר, ובנוסף אליו נפצע באורח קשה פלסטיני נוסף.



ברצועה לעומת זאת, אתמול ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, הזהיר, במהלך דרשת יום השישי, מהתפרצויות של תושבי רצועת עזה את גדר הגבול. "לא נוכל להשתלט על עשרות אלפים שייצאו לצפון, למזרח, ולדרום כדי לפרוץ את המצור", אמר הנייה.



הדברים נאמרו בצל משבר הומניטרי הולך וגובר ברצועה, וכן בצל העובדה שהממשלה הפלסטינית בראשות ראמי אלחמדללה לא מקבלת לידיה את המושכות על הרצועה. באותה יממה אירעו שלושה מקרי התאבדות - בהם שניים של נערים בני 15 ו-17, ועוד מקרה של צעירה בת 24, ברחבי הרצועה. "המצב הולך ומחמיר מיום ליום", מסר ל"מעריב און ליין" גורם ברצועה.