בעוד במקומות אחרים בעולם, ראשי המדינות נאבקים על הזכות להישאר בתפקידם, עושה רושם שנשיא סין, שי ג'ינפינג, פטור מהבעיה הזו וממשיך לבצר את מעמדו כדמות המרכזית ביותר בסין. הפרלמנט בבייג'ינג אישר היום (ראשון) את התיקון לחוקה הסינית, הקובע כי לא תהיה הגבלת כהונה על הנשיא, מה שיאפשר לשי להישאר בתפקידו למעשה עד יום מותו. רק שניים מבין 3,000 חברי הפרלמנט הצביעו נגד ההצעה של המפלגה הקומוניסטית ושלושה נוספים נמנעו. 

במהלכך התקופה שלפני ההצבעה, נשמעה ביקורת נגד הצעד, בעיקר ברשתות החברתיות, שהשוותה את המינוי לכל החיים לנעשה בקוריאה הצפונית וטענו כי נוצר פה פולחן אישיות כמו זה שהיה למאו צה טונג, השליט הסיני המיתולוגי, ששלט במדינה במשך עשרות שנים. בתגובה לביקורת, עשתה הממשלה הסינית את מה שהיא יודעת - וחסמה את מספר מאמרים המתנגדים למהלך ופרסמה כאלה המהללים את המפלגה. 
נאמני המפלגה אומרים כי ההחלטה לבטל את מגבלת הכהונה של שי פופולרית בקרב הסיני הפשוט והוסיפו כי סין היא ברת מזל שיש לה מנהיג בסדר הגודל של שי ג'ינפינג. הממשלה אמרה כי ביטול מגבלת הכהונה נועדה להגן את סמכות המפלגה שבראשה עומד שי. ביטאון המפלגה אמר כי השינוי אין משמעותו שלטון לכל החיים. שי החל את כהונתו השנייה כראש המפלגה הקומוניסטית באוקטובר האחרון וצפוי לקבל את אישור הפרלמנט בסוף השבוע. 

חששו מפולחן אישיות

מגבלת שתי הכהונות הוכנסה לחוקה לאחר מותו של מאו ב-1976 על ידי יורשו, דנג שיאופינג, שזיהה את הסכנות של שלטון יחיד ואת פולחן האישיות ויצר הנהגה קולקטיבית. 
צריך לציין כי בעוד שתפקיד הנשיא הוא חשוב, הרי שיו"ר המפלגה וראש הצבא נחשבים לתפקידים הרבה יותר חשובים, וגם אותם ממלא שי. עדות לעוצמתו של שי ניתן לראות בכך שהתיקון לחוקה כולל גם את הכנסתה של התיאוריה המדינית של שי לחוקה, דבר שכבר נעשה בחוקת המפלגה. בנוסף, לחוקה נכנסו סעיפים הנתונים מסגרת חוקית לגוף-על חדש שיעסוק בשחיתות.