גם אם תתקיים הפגישה המתוכננת בין נשיא ארה"ב לשליט קוריאה הצפונית, לא ברור כלל וכלל מה יהיה טיבן של תוצאות, אם יהיו, ממפגש שכזה. בסוף השבוע האחרון נאלצו הפרשנים ובעלי הטורים המובילים בארה"ב להעניק פרשנויות והערכות שכל אחת מהן מורכבת ומסוייגת יותר מקודמתה.



רוב הפרשנים תמימי דעים בנוגע להערכה כי "דיאלוג תמיד טוב יותר ממלחמה", אולם רובם גם מסכימים כי במפגש שכזה בין טראמפ לקים ג'ונג און יש סיכון רב בכל הנוגע להשפעה על האיום הגרעיני, וכי עלול להיגרם נזק ליציבות בעולם כולו אם הפגישה תסתיים בכישלון. כך למשל מציין העיתון "ניו יורק טיימס" כי אחד הדברים המדאיגים בעניין זה הוא התעלמותו של טראמפ מהאזהרות שבדרך לפגישה שכזו. כך או כך, כבר כעת יש מנצחים ומפסידים מההודעה על הפגישה המתוכננת. המרוויח הגדול הוא ללא ספק קים ג'ונג און, רודן עריץ שחיסל את דודו והוציא להורג את מקורביו.



עצם נכונותו של טראמפ להיפגש עם איש זה, אדם שטראמפ עצמו העמיד בסימן שאלה את שפיותו, העניקה לשליט הקוריאני לגיטימציה כראש מדינה נורמטיבי שאפשר וצריך לדון עמו. שום הצהרה על תנאים מוקדמים לפגישה לא תשנה עובדה זו. על פי הדיווחים "קים ג'ונג און יידרש שלא לבצע ניסויים", אבל הוא כבר לא זקוק לניסויים. כבר יש לו מאגר של כלי נשק גרעיניים. מנגד, אחד המפסידים מהפגישה הזו הוא לא אחר מראש ממשלת ישראל. נתניהו, המבושם עדיין מניחוח המחמאות שטראמפ הרעיף עליו לפני שבוע בלבד, בוודאי לא חלם גם בסיוטיו הגרועים שאותו איש מוכן ומזומן להיפגש עם ראש מדינה המחזיקה במאגר של כלי נשק גרעיניים ומפתחת טילים בליסטיים. המאבק נגד הסכם הגרעין עם איראן, מאבק שראש הממשלה הציב בראש סדר העדיפויות שלו, ייראה מהיום כמאבק דון קישוטי וחסר סיכויים, שלא מעצמות המערב ורוסיה בלבד מתנגדות לו אלא גם נשיא ארה"ב שמצטרף אליהם כעת.



פרשנים ומומחים רבים כלל אינם מאמינים שקים ג'ונג און יסכים להיפטר ממאגר כלי הנשק הגרעיניים שעליו עמל כה רבות. אפילו אם יושג הסכם בין הצדדים, ההערכה היא שפיונגיאנג לא תוותר על הישגיה בתחום הנשק הגרעיני – תחום שאליו מתייחס קים ג'ונג און כערובה הכרחית להישרדותו.