אני אם לארבעה ילדים, גרושה וחיה חיים מלאי עשייה. אני עובדת בעבודה שאני אוהבת ובעלת חיי חברה עשירים, וברצוני לדעת כיצד לדעתך עלי ליצור מערכת יחסים משמעותית בחיי, למרות העומס הגדול שאני שרויה בו.
“אני אתחיל בווידוי: גם אני מכיר את הסוגיה הזו מקרוב ולא מוצא את עצמי היום מצליח לפנות זמן למערכת יחסים. החיים שלי מלאים בעשייה, אני אב מסור ואיש עסקים שפועל בארץ ובחו”ל, והחלטתי שכרגע אני מתמסר לעומס המבורך הזה - ופשוט לא מחפש מערכת יחסים זוגית. לפי מה שאני מבין ממך, גם את מאוד מנוסה בלא להיות בתוך זוגיות. מצאת פתרון לחוסר בזוגיות בחייך, את מייצרת מעקפים וממשיכה לנוע ולהתקדם, בשעה שכיסית את הבור הזה, את החסך במערכת יחסים זוגית. בתור התחלה הייתי ממליץ לך להגדיר את החיים שהיית רוצה שיהיו לך מהרגע שייכנס לחייך בן הזוג המיוחל: את צריכה ליצור מקום לזוגיות הרצויה בתוך החיים שלך למרות העומס שאת מתארת. הרי מי יצליח להיכנס ל־100% חיים מלאים אם את לא מפנה מקום עבורו? וכך - ממש כמו בחוק הכלים השלובים, חוק פיזיקלי שקובע שצריך ריק כדי שייכנס משהו - ברגע שתייצרי ריק, תיכנס לחייך הזוגיות שלה את מצפה. אתן לך עוד דוגמה: אם יש לך בבית ארון גדול ואת רוצה להכניס במקומו ספה, עלייך להוציא את הארון, לנקות, לצבוע אם צריך ואז להכניס את הספה. הדרך הכי טובה להכניס לחיים זוגיות בריאה ותקינה היא קודם כל לפנות מקום פיזי: תקבעי מראש בלוח הזמנים השבועי שלך שני ערבים שבהם את יוצאת ועושה דברים שונים ממה שבדרך כלל. תקראי לזמן הזה ‘זמן זוגיות’ - גם אם בהתחלה תהיי לבד. תעשי ‘זוגיות’ עם עצמך, צאי, תתבונני באנשים שנמצאים סביבך, תעשי ‘זוגיות’ עם חברה ותלכו לבלות יחד. זו הדרך. מה שאת צריכה להתעסק בו כרגע כדי לייצר את המתנה הזו שאת כל כך רוצה, את המציאות הזוגית שאליה את מייחלת, הוא להכין את הקרקע להתאמת חלקים, ממש כמו פאזל. את זה אפשר לייצר ממקום שהוא לא קדום או הישרדותי, אלא יותר לוגי. כשמחפשים זוגיות בפרק ב’ של החיים, חייבים לזכור כי זוגיות זו שונה מאוד ממערכת היחסים הראשונה שלנו עם האדם שאיתו הקמנו בית וילדים. בזוגיות הראשונה, מה שמחבר בינינו ומניע אותנו לפעולה הוא המטרה המשותפת להביא ילדים לעולם ולהתקדם כלכלית יחדיו. המטרה הזו מעניקה כוחות לעבור הרבה קשיים ולהצליח להתמודד עם הרבה יותר דברים ממה שחשבנו. ועכשיו, במקום שבו את נמצאת - את חייבת לייצר את המרחב שאליו הפרטנר שלך יצליח לזרום. זכרי: פינוי מקום, זמן ושינוי תפיסה”.



אני אם לשלושה ילדים, גרושה ועובדת בעבודה שמפרנסת אותי מעט מעל הממוצע. לפני כעשור למדתי אימון אישי וכמה שיטות טיפול הוליסטיות. אני רוצה מאוד לצאת לדרך חדשה ולהתחיל לעסוק בתחום, אבל אני חוששת לעשות את הצעד הזה בשלב זה של חיי. מה דעתך?
“מניסיוני אציין כי ענף האימון והטיפול הוא לא פשוט ולא עתיר ממון, בטח לא להורה יחידני. הדרך להתפתח ולהתקדם בתחום עוברת בשילוב בין טיפול פרטני לכיוון של טיפול קבוצתי והרצאות. זה לא פשוט, אבל בעזרת עבודת הכנה נכונה זה אפשרי, ויסייע לך לראות תוצאות בשטח. עלייך להחליט שאת פורצת דרך בתחומך ולהביא את עצמך לעשייה. בתחילת שנת 2000, בראשית דרכי, החלטתי להקים את הארגון שלי ועשיתי את החשבון בדיוק כך: הבנתי שאני רוצה להכשיר מאמנים וגם לאמן אנשים. התחלתי עם שכבת יסוד של אנשים שאיתם יצאתי לדרכי המקצועית, והתקדמתי בהדרגה אל המקום שבו אני נמצא היום. בשורה התחתונה: אם הבעירה הזו קיימת בך - תוכלי להצליח. את אישה חזקה ומנוסה, בני תהליך טיפולי כמו שצריך, שלבי את כלי האימון עם הכלים שקיבלת בלימודים ההוליסטיים שלך, מצאי את האנשים המתאימים שירצו לשלם ולהתחיל איתך תהליך - וצאי לדרך. בהצלחה”.