משטרת ישראל עצרה תושב פתח תקווה כבן 59, מצית סדרתי שפעל עשרות פעמים בעיר. בתום פעילות מבצעית וחקירה מאומצת, התגבשה תשתית ראייתית נגד הגבר, החשוד בלא פחות מ-27 מקרי הצתה, בהן הצתת בניין מגורים, חניונים, עצים, כלי רכב, פסולת ועוד. באחד המקרים, ההצתה נעשתה בסמוך לבלוני גז ובמקרה אחר, בו החשוד הצית עצים, האש התפשטה לאחד הבניינים הסמוכים וגרמה לשריפת שתי קומות בבניין ולפינוי הדיירים. 
החשוד נעצר לראשונה בסוף חודש פברואר, ומעצרו הוארך מעת לעת והשבוע, בדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בפתח תקוה, הוגשה כאמור הצהרת תובע בעניינו. בית המשפט הורה על שחרורו של החשוד בתנאים מגבילים ובהם מעצר בית. 

ההצתות בפתח תקווה. צילום: דוברות המשטרה


בחודש ינואר האחרון, נעצרו שני תושבי לוד, בחשד למעורבות בגל הצתות במהלך לילה בעיר. השריפות פרצו בחמישה רחובות הסמוכים אחד לשני, מה שהעלה את האפשרות שמדובר במעשה מכוון. בשריפה בחדר מדרגות של בניין מגורים ברחוב דוד ברוך חולצו ארבעה מדיירי הבניין שפונו לבית החולים. במקביל לפעולות החילוץ והסריקה, צוותים נוספים, השתלטו על הלהבות, מנעו את התפשטות האש, אווררו את המבנה מעשן, ופינו את שאר הדיירים מהבניין עד לתום פעולות הכיבוי.

לאחר זמן קצר התקבלה הודעה על שריפה נוספת בבניין מגורים ברחוב שדרות דוד המלך בעיר. לוחמי האש בסיוע צוותים ממחוז מרכז פעלו שוב לחילוץ דיירים שנלכדו בדירות במקביל לפעולות כיבוי ושחרור העשן הסמיך. מהמקום חולצו שלושה דיירים שטופלו ופונו ע"י מד"א לביה"ח.

הצתות בפתח תקווה. צילום: דוברות המשטרה


מפקד המשמרת, רשף דני שמש, אמר כי במקביל לשתי השריפות האלה, פעלו לוחמי האש בשלוש שריפות נוספות, שבהן לא היו נפגעים: ברחוב חטיבת יפתח עלו באש חמישה כלי רכב, ברחוב ראובן רובין פרצה שריפה בחדר בלוני גז וברחוב אלפעל נשרפו ארבעה כלי רכב.

טפסר רמי אברהם, מפקד תחנת כבאות והצלה איילון שהגיע למקום ופיקד על השריפות, אמר כי "בזכות התגובה המהירה והמקצועית של לוחמי האש מתחנת איילון בסיוע תחנות המחוז ניתן מענה לגל השריפות ובכך מנענו את התפשטות השריפות ופגיעה בחיי אדם. בשלב זה כל כיווני החקירה נבדקים ובכל מקרה חירום או מצוקה, התקשרו למוקד 102 של כבאות והצלה ולוחמי האש יגיעו לסייע לכם".