רק השבוע שבר עומר אדם שיא כשקבע הופעה באצטדיון סמי עופר מול 30 אלף איש, גרם לקריסת מוקדי המכירות, ומכר את כל הכרטיסים תוך שעות ספורות, וכעת נראה כי הוא עלול לקבל מכה קשה שתעיב על השמחה. הזמר היה אמור לצאת בשבוע הבא לסיבוב הופעות בארה"ב, שכל המופעים בו הם "סולד אאוט" כבר בשלב זה, אך כעת נראה כי כל סיבוב ההופעות נמצא בסכנה. בשלב זה הנגנים ואנשי הצוות שמלווים אדם לא קיבלו ויזה לארצות הברית, ומנהליו של הזמר עובדים בשעות אלו (שלישי) על הסדר עם שגרירות ארה"ב בישראל, אך עד כה לא נראה באופק פתרון שיסדיר את העניין.



עומר אדם בהיכל מנורה מבטחים

על פי התכנון, אדם אמור לטוס לארצות הברית ביום ראשון הקרוב, להתחיל את מסע ההופעות שלו מניו יורק, ולהמשיך למיאמי, ולוס אנג'לס. ביטול של סיבוב הופעות כזה יגרום לנזקים כלכליים גדולים לזמר ולהפקה.



זו אינה הפעם הראשונה בה אמנים ישראלים נתקלים בקשיים בקבלת אשרת כניסה לארה"ב. בחודש ינואר פורסם כי עמיר בניון אמור להופיע ביחד עם מירי מסיקה ודוד דאור בטקס לציון יום השואה הבינלאומי באו"ם, אך הזמר נתקל בקשיים בקבלת ויזה שנפתרו רק אחרי משא ומתן ממשוך בו הייתה מעורבת סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי.



"זה עבר כל גבול, הם הגזימו", אמר בניון ל"מעריב אונליין", "יש לי ילדים קטנים שלא יודעים שאלה חבר'ה מהשגרירות האמריקאית ואומרים לי 'אבא תגיד, למה כותבים עליך שאם תיסע אולי לא תחזור?'. אז אולי מלמעלה מסמנים לי שהכל קרה נכון אבל שלא יספרו סיפורים שהתקשרו אליי כדי להעביר אותי עוד מסדר צבאי אמריקאי שאין לי כוח לעבור". השאלה שנשאלת היא, האם גם הפעם תידרש התערבות של גורמים בכירים על מנת לאשר את כניסת הצוות לארה"ב.



עופר מנחם מנהל יחסי הציבור של עומר אדם מסר בתגובה: "הנושא נמצא בטיפול של הרשויות, ובטיפול מפיק המופע משה נוי אשר הזמין את המופע וחי בארה״ב, ואחראי על כל נושא האישורים והויזות לנגנים ולצוות. במידה ויהיה מה לעדכן בהמשך תצא הודעה מסודרת לכולם. אנו סמוכים ובטוחים כי שגריר ארה״ב בישראל מר פרידמן יעשה כמיטב יכולתו על מנת לא לאכזב את הקהילה היהודית בארה״ב שמחכה בקוצר רוח למופע ויסייע למפיק המופע משה נוי לקבל את האישורים הללו".