בעקבות המחאות האחרונות של הקהילה החרדית בתגובה למעצר העריקים, שגרמו אמש לפקקי ענק באזור גוש דן, עלה היום (שלישי) העיתונאי רון קופמן לשידור ב-103FM, וסיפר מדוע הוא כועס כל כך על הקהילה הדתית בישראל. קופמן האשים את קברניטיה באובדן הדרך והוסיף: "הדת שלנו הפכה מאמונה לתעשייה, מדובר בארגון פשע שעטוף בחסות האמונה הדתית שיוצא להפגין כנגד החוק".



"אם כל ארגון פשע אחר היה נעמד באמצע כביש 4 וחוסם צירים, המשטרה הייתה עוצרת אותו בלי חשבון. כשמדובר בציבור המאמין מתנהלים אחרת. מדובר בסחטנים שעושקים אותנו. את מחאת הנכים פינו מהכבישים ואת החרדים השאירו. המשטרה עמדה במשך שעתיים והביטה מהצד, אלו סמרטוטי רצפה שרוצים רק לקחת מבלי לתרום כלום. נמאס מהם, אני לא יכול לסבול אותם. ישנו חוק שנקרא 'חוק שירות הביטחון' והם מתחמקים ממנו. הם לא עושים כלום חוץ מלקחת".



קופמן ממש לא נרגע והוסיף כי: "מישהו נתן להם הוראה לפעול כך. לא רק שיש כאן אפליה בשירות הצבאי אלא גם אפליה בעבירות הפליליות של אזרחים שונים. מה זה צריך להיות? אם החרדים לוקחים את החוק לידיים אז הגיע גם תורם של החילונים לקחת את החוק לידיהם. רוצים אנרכיה במונרכיה? שיהיה כך, יאללה בלאגן".



עריכה: איתמר זיגלמן