שוב מוות מסתורי בבריטניה: הטייקון הרוסי ניקולאי גלושקוב נמצא היום (שלישי) מת בביתו שבלונדון בגיל 69 ובנסיבות מסתוריות, כך מדווחת התקשורת הרוסית. גלושקוב היה מקורב לאוליגרך הרוסי בוריס ברזובסקי, שמסוכסך עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "סיפרו לי על מותו, אבל אני לא יודע את הסיבה המדויקת. יש לנו חברים משותפים אך הוא לא היה צעיר", אמר מקורב לגלושקוב.

הרדיו הרוסי דיווח שגלושקוב היה חולה במחלת דם הגורמת לספיגה לא תקינה של הברזל בגוף, אך כאמור נסיבות המוות לא ברורות. הוא חי בבריטניה לאחר שניתן לו מקלט מדיני במדינה בשנת 2010, לאחר שנשפט במוסקבה ונידון ל-8 שנות מאסר בגין גניבת 123 מיליון דולר מחברת התעופה "איירופלוט". חברו, ברזובסקי, היה ידיד קרוב של פוטין אך נמלט ללונדון בשנת 2000 והסתכסך איתו. לפי אחד הדיווחים, גלושקוב הורעל למוות.

ברקע לכך, ממשיכות ההאשמות של בריטניה וארצות הברית לפיהן רוסיה אחראית להרעלת המרגל הרוסי בשטחי בריטניה בשבוע שעבר. אמש הטילה ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי את האחריות לאירוע שבו הורעל המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל, על רוסיה, בנאום שנשאה ושודר בתקשורת הבריטית. לדבריה, "סביר מאוד שרוסיה הייתה אחראית לפעולה נגד הסוכן". מאוחר יותר ארצות הברית גם הסכימה עם הערכה זו ואף איימה כי רוסיה "תישא בתוצאות".

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב השיב: "זה קרקס. מדובר בעוד קמפיין שקרי המבוסס על פרובוקציות". בתוך כך, חבר הפרלמנט הרוסי איגור מורוזוב הוסיף: "הבריטים חייבים להבין שרוסיה תגיב באופן חריף ונועז לצעדיהם". 
 
בנאומה בפרלמנט הבריטי אמרה מיי כי "עכשיו ברור שסקריפל הורעל באמצעות גז עצבים שבו נעשה שימוש בצבא הרוסי". עוד היא ציינה: "הגז הועבר לידי המתנקשים מרוסיה ישירות או דרך גורמים אחרים שככל הנראה קיבלו אותו מידי הרוסים".

בתוך כך, בשגרירות רוסיה בלונדון הבהירו היום כי הם מודאגים ממתקפת סייבר נגד מדינתם מצד הבריטים. "אנחנו מציעים לבריטים לשקול את ההשלכות של מהלך לא זהיר נגד רוסיה", אמרו.