מזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון, שפוטר מוקדם יותר היום (שלישי) על ידי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אמר כי הוא האציל את כל הסמכויות שלו לסגנו במשרד החוץ וכי הוא יעזוב את המשרד בסוף החודש. "מה שחשוב ביותר הוא להבטיח מעבר מסודר וחלק במהלך תקופה שבה המדינה תמשיך לעמוד בפני אתגרים משמעותיים במדיניות ובביטחון הלאומי", אמר טילרסון לעיתונאים ולא התייחס במילה לנשיא טראמפ שהביא לפיטוריו. שר החוץ המפוטר ציין בנוסף כי ישוב לחייו הפרטיים.

טילרסון התייחס ללחץ שהופעל על קוריאה הצפונית וציין כי הוא הצליח מעל למצופה. בנוסף, התייחס מזכיר המדינה היוצא למתח בין מדינתו לרוסיה ואמר כי אם היא תמשיך בדרכה, היא תהפוך ליותר ויותר מבודדת.

טילרסון יוחלף על ידי ראש ה-CIA, מייק פומפאו, אותו תחליף סגניתו בארגון, ג'ינה האספל. בכך היא הופכת לאישה הראשונה שעומדת בראש ארגון הביון. עם זאת, שני המינויים עדיין טעונים אישור של הסנאט.

טראמפ אישר כי פיטר את טילרסון בחשבון הטוויטר שלו. "גאה למנות את ראש ה-CIA, מייק פומפאו, כמזכיר המדינה החדש", כתב הנשיא האמריקאי, "מייק היה מצטיין המחזור באקדמיה הצבאית ושירת בצבא האמריקאי". טראמפ הוסיף: "מייק סיים בהצטיינות תואר במשפטים בהאוורד והיה חבר בבית הנבחרים". הנשיא המשיך: "ג'ינה האספל, סגנית ראש ה-CIA, תחליף אותו בתפקיד, וכך תהפוך להיות אישה הראשונה בתפקיד. מדובר במעמד היסטורי". הוא סיכם "הם עבדו יחד במשך למעלה משנה והם מכבדים אחד את השנייה".