עד לשבוע הבא לכל המאוחר צריך מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך להעביר אל השר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן את שם המועמד שלו לתפקיד ראש להב 433 במשטרה במקומו של ניצב רוני ריטמן שיסיים את תפקידו.



השם החם שניצב בראש הרשימה בצמרת המשטרה הוא של תנ"צ ערן קמין, ראש חטיבת החקירות באגף חקירות ומודיעין (אח"מ) במשטרה. שם נוסף שהוזכר בימים האחרונים הוא שמו של תנ"צ כורש בר נור, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), האיש שעמד בראש החקירות 1,000 ו-2,000 שהבשילו לכדי המלצה להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו. גם תנ"צ קמין מעורב וקשור לאותן חקירות כנגד ראש הממשלה והוא זוכה להערכה רבה.



בעיצומה של עתירה שהוגשה לבית המשפט באמצעות עו"ד חי בראל, פרקליטה של הקצינה מ' המתלוננת נגד ניצב ריטמן, נדרש בית המשפט לפסוק כנגד התנהלות המפכ"ל שבחר תחילה שלא לנקוט בהליכים כנגד ראש להב 433. אלא שלאחר מכן זימן המפכ"ל את ניצב ריטמן ללשכתו ונזף בו תחת ליטוף. עוד קודם העביר ניצב ריטמן מכתב לאחר שהובהר לו חד משמעית כי השר לביטחון פנים לא יאשר את המשך כהונתו בתפקיד, לפיו הוא מודיע על סיום דרכו בלהב 433 ומקווה כי יימצא עבורו תפקיד ההולם את מעמדו ודרגתו.



עתה לאחר שהתחייבה המשטרה בפני בית המשפט כי ניצב ריטמן יסיים את תפקידו בחודש אפריל עולה כי המפכ"ל אמור להעביר את שמו של המועמד מטעמו עד לשבוע הבא וזה ייבחן על ידי השר לביטחון פנים. חרושת השמועות החלה להוליד ארסנל של שמות, ביניהם גם מועמדים מהשב"כ כביכול אלא שח"כ גלעד ארדן לא ייתן למהלך שכזה לקרות והוא יעדיף מועמד ראוי מתוך הארגון. גורמים המעורים בפרטים ציינו: "מדובר בקשקוש. לא יהיה מועמד מבחוץ".