פרופסור סטיבן הוקינג, הפיזיקאי הבריטי חולה ה-ALS, מת הלילה (רביעי) בבריטניה, כך מסר דובר המשפחה. בהצהרה שפרסמו ילדיו של הוקינג, לוסי, רוברט וטים נאמר כי "אנו מצטערים מאוד שאבא האהוב שלנו נפטר היום. הוא היה מדען גדול ואדם יוצא דופן שעבודתו ומורשתו יחיו שנים רבות. האומץ וההתמדה שלו עם הברק וההומור שלו עוררו השראה לאנשים ברחבי העולם". 



הוקינג הוגדר כנס רפואי והיה מרותק לכסא גלגלים. כשאובחנה מחלתו, נתנו לו הרופאים שנתיים לחיות, אך מאז עברו כמעט 55 שנה. ב-91' יצא סרט תיעודי על חייו של הוקינג בשם "קיצור תולדות הזמן", שנקרא על שם ספר המדע הפופולרי שפרסם אותו בכל העולם. הספר, המתאר את התפתחות היקום למן המפץ הגדול, מכר יותר מעשרה מיליון עותקים בעשרים שנה, וקנה למחברו שם מחוץ לקהילה המדעית כשיצא לראשונה ב-1988. 

 
אחרי שנים ארוכות בהן דיבר לא ברור בגלל המחלה, איבד הוקינג את יכולת הדיבור סופית באמצע שנות השמונים, בעקבות ניתוח. "לפני שאיבדתי את הקול שלי, בלעתי מילים, אז רק הקרובים אלי יכלו להבין אותי, אבל עם הקול הממוחשב גיליתי שאני יכול לתת הרצאות פופולריות. זה חשוב שהציבור יבין מדע בסיסי, אם הוא לא רוצה להשאיר החלטות חיוניות בידי אחרים", אמר בראיון ל”Wired”.