סולן להקת "פינק פלויד" בעבר, ואחד מהכוחות המובילים בתנועת ה-BDS בעולם, רוג'ר ווטרס, פרסם הבוקר (רביעי) שיר חדש, על פי מילותיו של מי שנחשב למשורר הפלסטיני הלאומי מחמוד דרוויש. שירו של ווטרס, "עליונות", נכתב על בסיס שירו של דרוויש "הנאום הלפני אחרון של האינדיאני האדום לאדם הלבן", ובו ה"אינדיאני" מקבל את מותו, אך מזהיר את "האדם הלבן" מפני ההרס שהוא גורם.



בחשבון הפייסבוק שלו, בו הוא פרסם את השיר, כתב ווטרס כי הוא ביצע את השיר "של המשורר הפלסטיני הגדול, מחמוד דרוויש. על פניו מדובר בנאום האחרון של יליד אמריקה לאדם הלבן, אבל עוסק גם בפלסטין האהובה של דרוויש, תושביה הילידיים, ולמעשה קורבנות הקולוניאליזם בכל העולם". זאת לא הפעם הראשונה בה הזמר תוקף את ישראל, ולמעשה הוא הפך לדובר העיקרי של התנועה לחרם תרבותי על ישראל.





שירו החדש של רוג'ר ווטרס

היסטוריה של החרמות

בין השאר, הזמר מפעיל לחץ על אומנים שמעוניינים להופיע בישראל, כגון להקת "רדיוהד" וניק קייב, שהופיעו בסוף בארץ והאחרון אף הוסיף כי דווקא הלחץ שלא להופיע בישראל גרם לו להגיע לכאן. מובן מסוים, תנועת ה-BDS אחראית לכך שאני פה", אמר קייב במסיבת עיתונאים שנערכה לרגל שתי הופעותיו בישראל. "קשר חזק עם ישראל, חיבור שקשה לתאר אותו. אבל הופעות בישראל דורשות תכנון לוגיסטי מורכב וקל מאוד לא לכלול אותה בסיבוב ההופעות. בנוסף, כשאתה מתכנן להגיע לישראל אתה צריך לעבור השפלה פומבית מרוג'ר ווטרס ואחרים".

קייב המשיך ואמר כי מכתב שקיבל לפני כשנתיים מבראין אינו, ובו בקשה לחתום על עצומה של אמנים למען ישראל, גרמה לו לחשוב. "כתבתי לו בחזרה שאני לא אוהב רשימות ולא רוצה לחתום", הוא מספר. "אבל מנגד הבנתי שלא הופעתי בישראל כבר 20 שנה וזה נראה לי כמו מעשה פחדני. אז בסופו של דבר אני מופיע כאן משתי סיבות: כי אני אוהב את ישראל ואת הישראלים וגם כדי לתת הצהרה נגד אנשים שמנסים להשתיק מוזיקאים".