לבקשתו של חיים הכט התכנית "יצאת צדיק" בהובלתו תסיים את דרכה בשבועות הקרובים. הכט ממשיך לעבוד על תכניות ופרויקטים נוספים ב"קשת", בהם עונה חדשה לסדרה "נס ציונה אריזונה" וסרטים דוקומנטריים בהובלתו. מהזכיינית נמסר כי בשלב זה נבחנת האפשרות להמשיך את פורמט התכנית בעונה חדשה ללא הכט.



במהלך הסדרה בחן הכט את אמינותם של תקיני מזגנים, מכונאי רכב, חשמלאים, אינסטלטורים, טכנאי דודי שמש ועוד. התוכנית נערכה בשיטת המצלמה הנסתרת: שחקן מטעם התוכנית נשלח לקבל את שירותיו של בעל המקצוע הנחקר, וחיים הכט עקב אחרי המתרחש יחד עם מומחה מהתחום שקבע אם בעל המקצוע עושה את עבודתו ביושר.



יצאת צדיק, צילום מסך
יצאת צדיק, צילום מסך


בשנת 2004, שודרה התכנית לראשונה ברצועת הפריים טיים של ערוץ 2 במשך שש עונות, ולאחר הפיצול שודרה העונה השביעית ב"קשת 12". במהלך שנות שידורה, הפכה "יצאת צדיק" למותג מזוהה בתחום בדיקת אמינותם של אנשי מקצוע, ויצרה קוד אתי למדידת יחסי אמון בין הלקוח לבין נותן השירות. באחד מפרקי העונה האחרונה, אף חשף הכט בעלי מקצוע שהתהדרו ו"תקן יצאת צדיק" ממנו, למאות שלא הופיעו כלל בתוכנית.



"יצאת צדיק" קיבלה נתוני רייטינג נאים כאשר ממוצע העונה האחרונה עומד על 15.1% ו-393 אלף צופים. ממוצע העונה השישית, ששודרה לפני הפיצול, עמד על 17.2% ו-454 אלף צופים.