נושאת המסוקים (והמטוסים) של הצי האמריקאי USS IWO JIMA נכנסה היום (רביעי) בצוהריים לביקור של מספר ימים בנמל חיפה, לאחר סיום של תרגיל juniper cobra בשיתוף חיל הים הישראלי. נתב הנמל, בסיוע שלוש מגוררות נמל חיפה הכניסו את אוניית המלחמה הענקית (257 מטר אורכה) לרציף המרכזי בנמל. על האוניה כ-30 מסוקים מסוגים שונים וכן מטוסי קרב הממריאים אנכית. נמל חיפה והעיר חיפה נערכו מבעוד מועד לביקור נושאת המסוקים ואלפי החיילים שעל סיפונה. 
"עבורנו זה יום חג", אמרו מספר בעלי עסקים. "העיר התחתית מתה והם יכולים לתת לנו זריקה אם רק יישארו כאן בעיר". בעל פאב באזור אמר: "הימים האלה שהם יהיו כאן יהיו ימים טובים. אנחנו כבר לא זוכרים ימים כאלה".

צילום:  ארז סימון, גאודרונס
צילום: ארז סימון, גאודרונס

 
אבל היה גם מי שצינן את ההתלהבות. "הם מגיעים ואז מארגנים להם טיולים לירושלים, נצרת ובית לחם ואותנו בחיפה שוכחים למרות שיש כאן מה לעשות", אמרה רינה, בעלת חנות בגדים שלא בונה על הימאים אבל מקווה שהעיר התחתית תחזור לימים הגדולים שלה. 

אשל ארמוני, יו״ר דירקטוריון נמל חיפה התייחס לביקור אותו הגדיר חשוב: "אנו גאים להמשיך ולהיות נמל הבית של הצי האמריקאי בישראל, ולקבל את נושאת המסוקים המרהיבה שמגיעה לנמל חיפה בסיום תרגיל עם חיל הים הישראלי. אנו שמחים שיש לנו אפשרות להכניס אונייה ענקית שכזו לרציף שנמצא מול העיר חיפה בסמוך לעיר התחתית, באזור בו אנו מתחילים לממש בתקופה זו את חזון חזית הים העירונית. אין לי ספק שגם עסקים רבים בעיר יהנו מביקור אלפי החיילים האמריקאים".