עירד הרמן מתיכון 'יחד' במודיעין השייך לרשת 'מיתרים' הוא הזוכה בחידון התנ"ך הארצי מבין 12 מתמודדים, שנערך היום (רביעי) בעיר מעלות-תרשיחא. הרמן, תלמיד כיתה י"ב לומד בבית הספר 'יחד' במודיעין המלווה פדגוגית על ידי רשת מיתרים. בית הספר יחד הינו בית ספר משותף לתלמידים דתיים וחילוניים והוא אחד מבתי הספר הראשונים בישראל שמיזגו בין הזרם הממלכתי לזרם הממלכתי דתי. 

מנהל בית הספר יחד מודיעין, שגיב אלבז אמר כי מדובר בגאווה גדולה לבית הספר ולרשת מיתרים כולה "עירד הינו תלמיד צנוע, שקט שקדן ואחד שנוהג בכבוד בכל הסובבים אותו. עירד הינו דוגמה למצויינות". רשת מיתרים מפעילה כשמונים בתי ספר משלבים לדתיים וחילוניים, מהצפון ועד דרום הארץ. הרמן יזכה לייצג את ישראל בחידון התנ"ך העולמי לנוער שייערך ביום העצמאות הקרוב.

הזוכים בחידון. צילום: ללא קרדיט


אוריה כהן, תלמידת כיתה י"א באולפנה סגולה בקריית מוצקין, זכתה במקום השני בחידון. גם כהן תשתתף בחידון התנ"ך העולמי שיתקיים ביום העצמאות. ראש העיר קריית מוצקין, חיים  צורי, בירך על הזכייה. "זוהי כבר מסורת רבת שנים שבנות האולפנה שלנו מגיעות להישגים גבוהים בתחומי הרוח, החברה, הערכים והתרומה לקהילה", אמר, "האולפנה במוצקין היא מוסד חינוכי ותיק, אשר משמר המשכיות וחדשנות כאחד וחורט על דגלו את ערך המצוינות והמעורבות החברתית. אין צורך להכביר מילים על חשיבות הלימוד וידיעת התנ"ך כשורש הזהות היהודית, המחבר בין כל יהודי ישראל והעולם".

מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך, ד"ר סער הראל, בירך את הזוכים וציין את חשיבות לימוד התנ"ך "המהווה את הבסיס הערכי, ההיסטורי והתרבותי של עם ישראל". הראל הדגיש כי "מחוז חיפה פועל לקידום הערכים ולחיזוק ערכי מורשת ישראל בקרב תלמידינו כחלק מעיצוב הזהות היהודית והישראלית".