יפו על המפה: פסטיבל יפו 2018, פסטיבל ראשון מסוגו ביוזמת עיריית תל-אביב ותיאטרון גשר, עם 80 הצגות ומופעים, כולל הפקות בינלאומיות לצד בכורות ישראליות, ייערך ברחבי יפו בין ה-3 במאי לבין ה-2 ביוני, בניהולם של לנה קרינדלין, מנכ"לית גשר ושל נעם סמל, מנכ"ל הקאמרי לשעבר.



במסיבת עיתונאים לקראת האירוע עמד רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב-יפו, על כך שיפו היא סמל לדו-קיום יהודי-ערבי, כפי שיבוא לביטוי בפסטיבל, שבו יתארחו הפקות מאוסטרליה, מאיטליה, מגרמניה, מהודו, מהונגריה, מטורקיה, מלטביה, מליטא ומרוסיה, ששולחת לפסטיבל מספר הצגות.



מיסטריה בופ. יח"צ
מיסטריה בופ. יח"צ



בין ההפקות המקומיות: הצגת "מחכים לגודו" מאת סמואל בקט, בבימויו של אילן רונן ובכיכובם של דורון תבורי ושל מנשה נוי, שתוצג בעברית ובערבית בתרגומו של אנטון שמאס.



"מוצרט וסליירי" - כוכב גשר, ישראל דמידוב ובנו דניאל, יגישו בבימויו של יונתן אסתרקין הצגה על-פי פושקין, בתרגום של רועי חן ובליווי מוזיקה חיה של "אנסמבל המאה ה-21".



לילות מצריים. יח"צ
לילות מצריים. יח"צ



"רות סוף-סוף!" - מופע קומי מוזיקלי של שחקנית גשר רות רסיוק בבימויו של אמיר י. וולף, "ארורים" - עיבוד חדשני למחזה של שרה קיין בבימוי אבי גיבסון ובשיתוף תיאטרון "נוצר" מבת-ים,  "הסיני שקרא עיתון בדרך לגרדום" - סיפור אהבה בלשי אבסורדי מותח ומשעשע מאת ריקרדו סטרפאסה, בעיבודו ובבימויו של מיכאל קרמנקו, ו"דרך הים" - ערב שירי אהבה ליפו, שיגישו אמני המרכז לתיאטרון עכו.



הפסטיבל, שיכלול גם הצגות-ילדים ומופעי-רחוב, יארח בתיאטרון יפו פסטיבל לתרבות ערבית עכשווית ובתיאטרון הסמטה ייערך פסטיבל "אביב ישראלי". פסטיבל מוזיקלי ייערך באולם "התיבה".