ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) תקף הערב (שני) בחריפות את הדוח שפרסם צה"ל, שמצביע על כך שישנם כחמישה מיליון פלסטינים ביהודה, שומרון ועזה. מספר גבוה ממה ששוער עד כה. "ההתייחסות אלינו כאיום דמוגרפי - גזענות", אמר טיבי לגל"צ. הוא הוסיף: "סופרים ערבים כאילו אנחנו פצצה מתקתקת ואיום על הקיום של המדינה". לדברי טיבי המספרים שפורסמו נכונים ואמינים, "האמת היא שאנחנו מכירים את המספרים הללו מזמן, ויש ניסיון של גורמים בימין להתכחש למספרים. אני רוצה שמישהו יערער באופן מקצועי על הלמ"ס הפלסטיני, מדובר באנשים מקצועיים". 
טיבי נשאל האם הנתונים פורסמו על מנת לייצר פחד בקרב הציבור היהודי, והשיב: "למה לך לפחד ממני? זה לא מפחיד. אני ער לעובדה שאם יהיה ערבי בראשות המדינה הדמוקרטית היא תהיה שוויונית ודמוקרטית, כמו בארה"ב בארה"ב, שם אין העדפה של דת והאזרחים כולם שווים".  
 
"אין ספק שלדעתי אנחנו הולכים מבחינת המספר ליתרון פלסטיני בין הירדן לים", אמר טיבי. "האפשרות האופטימלית שהקהילה הבינלאומית תומכת בו היא אופציית שתי המדינות אך נתניהו הפך את הרעיון הזה להזוי. ישראל שהיא מדינה ריבונית, מכניסה גם גנבים יהודים מארה"ב ואף אחד לא אומר כלום כי הם יהודים". 

סגן ראש המנהל האזרחי, אלוף-משנה אורי מנדס, מסר היום לוועדת החוץ והביטחון נתונים שמהם עולה כי בשטחים וברצועת עזה רשומים כחמישה מיליון פלסטינים. על פי נתונים אלה באיו"ש רשומים כשלושה מיליון פלסטינים וברצועת עזה עוד כשני מיליון. נתון זה אינו כולל את הפלסטינים החיים במזרח ירושלים ועוד כ-1.52 מיליון ערבים החיים בתחומי מדינת ישראל. צירוף של הנתונים מעלה כי מספר הפלסטינים בשטחים ובמדינת ישראל משתווה למספר היהודים החיים במדינת ישראל. יש לציין כי המנהל האזרחי נשען בנתוניו הסטטיסטיים על הלמ"ס הפלסטיני.

פלסטינים בצפון רצועת עזה. צילום: רויטרס
פלסטינים בצפון רצועת עזה. צילום: רויטרס


הנתונים הפתיעו את יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אבי דיכטר (ליכוד) שדרש ממשרד הביטחון לקבל את הנתונים הרשמיים. ''אני לא זוכר שהפלסטינים הציגו מספר כזה. מדובר בנתון חדש לגמרי, משמעותי ומפתיע מאוד. אם הוא מדויק, הוא מפתיע ומדאיג. אם הוא לא מדויק אנחנו כמובן רוצים לדעת מה הנתון המדויק''.

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), לעומת זאת, כפר במהימנות הנתונים שנמסרו שמסתכמים על נתוני הלמ"ס הפלסטיני. לדבריו הדיווח של סגן מתאם הפעולות בשטחים, על חמישה מיליון פלשתינים בין הים התיכון לירדן, למצער אינו מדויק.  "לצערי, מתפ"ש לא מילא את אחריותו לספור ולדעת כמה פלשתינים יש ביו"ש או לפחות בשטחי C שבאחריותו והוא מסתמך על דיווחי הרשות הפלשתינית בלבד. הרשות הפלשתינית משקרת וסופרת גם את 317 אלף תושבי מזרח ירושלים. הרש"פ אינה מדווחת על נפטרים וכך הוגש לוועדת החוץ והביטחון מסמך לפיו בעשור האחרון נולדו ביו"ש פי עשר ערבים ממה שנפטרו".

יש לציין כי עד כה ההערכות דיברו על 2.61 מיליון פלסטינים המתגוררים באזור יהודה ושומרון, בעוד שהוערך כי ברצועת עזה מתגוררים 1.94 מיליון תושבים פלסטינים. בירדן, לעומת זאת, חיים בין 2.1 ל-2.7 מיליון פלסטינים, בעוד שבצ'ילה מספרם מוערך ב-500 אלף, בסוריה ב-400 אלף, בלבנון ישנם כ-400 אלף, בסעודיה כ-327 אלף, בארצות הברית כ-250 אלף, במצרים כ-60 אלף ובכוויית וארצות המפרץ הפרסי כ-100 אלף.