כאשר רוסיה בחצר האחורית של ישראל, האחרונה חייבת לשמור על האינטרסים שלה, ולא על האינטרסים של אחרים - בשאלה האם על ירושלים להצטרף למדינות מערביות אחרות שגירשו דיפלומטים רוסים בגלל הרעלת המרגל הרוסי לשעבר בבריטניה, כך אמר היום (שלישי) שר הבינוי והשיכון יואב גלנט. 
כאשר נשאל על ידי הג'רוזלם פוסט האם הוא חושב שישראל צריכה להצטרף לרשימה הארוכה של המדינות ולגרש דיפלומטים רוסיים, השיב גלנט כי ישראל אינה נתפסת על ידי הרוסים כאויב מכמה סיבות. "קודם כל בגלל שאנו חולקים כמה רעיונות ואינטרסים", אמר גלנט, חבר בקבינט המדיני ביטחוני של ראש הממשלה נתניהו. 
"שנית, כי יש יותר ממיליון עולים שהגיעו מרוסיה לישראל והממשל רואה בהם אזרחים, או אזרחים ותיקים של המדינה. שלישית, עלינו לזכור מהן הפרופורציות והמרחקים", הוסיף שר הבינוי והשיכון. 

יואב גלנט בביקור בעמונה. צילום: ששון תירם
יואב גלנט בביקור בעמונה. צילום: ששון תירם

עבור ישראל, אמר גלנט, "רוסיה נמצאת כעת בחצר האחורית שלה. ובעוד ישראל צריכה 'להתנהג כחלק מהעולם המערבי', היא צריכה להיות גם גאה כדי שנוכל לנהל משא ומתן, לדבר ולחיות לצד הרוסים". גלנט הוסיף כי עד כה ישראל תמרנה היטב במצב המסובך הזה. 
גלנט אמר כי סוגיית גירוש הדיפלומטים הרוסים לא נדונה על ידי הקבינט הביטחוני. עד כה, משרד החוץ לא התייחס בינתיים לשאלה האם ישראל מתכוונת לנקוט צעדים נגד דיפלומטים רוסים כסולידריות עם הבריטים, או אם היא התבקשה לעשות כן.

אוסטרליה, מקדוניה, אוקראינה ואירלנד הצטרפו אתמול לרשימת המדינות שגירשו דיפלומטים רוסים ממדינתם, בעקבות ניסיון ההתנקשות במרגל הרוסי סרגיי סקריפל ובתו יוליה בתחילת החודש בבריטניה באמצעות נשק ביולוגי, כך דווח במהלך הלילה בסוכנות הידיעות רויטרס. עוד דווח, כי איסלנד הודיעה כי תחרים את המונדיאל שיתקיים ברוסיה בקיץ הקרוב. מדינות נוספות הודיעו כי הן שוקלות זאת, אך טרם הכריזו על כך רשמית. 

המתקפה הדיפלומטית הטרנס-אטלנטית נגד רוסיה החלה בהודעתה של ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי כי היא תגרש 23 דיפלומטים רוסים משטחה. יומיים לאחר מכן, דווח כי רוסיה צפויה לגרש מספר דיפלומטים דומה. אתמול הודיעו ארצות הברית ומדינות נאט"ו על גירוש דיפלומטים חזרה למוסקבה. הנשיא דונלד טראמפ הודיע על גירוש 60 דיפלומטים וכן על סגירת הקונסוליה בסיאטל. בין המגורשים 12 קציני מודיעין רוסים מהקונסוליה בניו יורק. גורם בממשל האמריקאי אמר כי הפעילות המודיעינית הרוסית בארצות הברית נהייתה יותר יותר אגרסיבית. 

בהודעת הבית הלבן נאמר כי "ארה"ב החליטה על הצעד הזה ביחד עם מדינות נאט"ו והשותפות שלנו ברחבי העולם בתגובה לשימוש הרוסי בנשק כימי על אדמתה של אנגליה, שהיא הפעולה נופת בשרשרת ארוכה של פעולות שפוגעות ביציבות ברחבי העולם שנוקטת מוסקבה". 
 
עוד נאמר כי הצעד "נועד לשפר את ביטחונה של ארה"ב בכך שהיא פוגעת משמעותית ביכולתה של רוסיה לאסוף מודיעין על אזרחים ומטרות באמריקה ותוך כך לאיים על ביטחונה של ארה"ב. בפעולה זו שאנו נוקטים ביחד עם מדינות נאט"ו יש להבהיר לרוסיה שלפעולות שלה יהיו השלכות. ארה"ב מוכנה לפתח שיתוף פעולה טוב יותר עם רוסיה אבל שינוי כזה יכול לקרות רק לאחר שממשלת מוסקבה תשנה את התנה