על פי סקר שביצע מכון "מאגר מוחות" לקראת כנס DIGIT לעיתונות דיגיטלית שיארך במרכז הבינתחומי בהרצליה, רוב הישראלים חושבים שהתקשורת עוינת את נתניהו ומשפיעה על החקירות נגד ראש הממשלה, כך פורסם היום (שלישי).



בתשובה לשאלה האם אתם מסכימים לטענה כי התקשורת הישראלית באופן כללי עוינת את ראש הממשלה בנימין נתניהו? 35% ענו כי אינם מסכימים לטענה בעוד 48% מסכימים לטענה ועוד 17% לא יודעים מה דעתם בנושא. אם משכללים את הנתונים רק מתוך אלו שהביעו דעה הרי ש-58% סוברים כי טענה זאת נכונה.



בתשובה לשאלה באיזה מידה התקשורת הישראלית משפיעה או לא משפיעה על חקירות ראש הממשלה כיום? 19% ענו אינה משפיעה כלל או אינה משפיעה. 25% סבורים כי משפיעה באופן חלקי בעוד 47% סבורים כי משפיעה או משפיעה מאוד. 9% ענו כי אינם יודעים.



לגבי מידת רצינותם ומקצועיותם של העיתונאים ענו 25% מהנשאלים כי עיתונאי מהדורות החדשות בטלוויזיה הם האמינים ביותר, 9% הצביעו בעד עיתונאי הרדיו ואלו של העיתונים היומיים זכו ל-8%. עיתונאי האינטרנט זכו ל-6%.



תוצאות אלו מגיעות למרות שבתשובה לשאלה מה הדרכים העיקריות בהם אתם מתעדכנים חדשות 31% ענו אינטרנט, 21% ברשתות החברתיות, 19% בטלוויזיה ו-15% ברדיו.



רועי כ"ץ, יו"ר כנס Digit, התייחס לנתוני הסקר ואמר כי "ברור שהעיתונות הישראלית אינה צריכה ואינה יכולה לסקר את חקירות ראש הממשלה רק על פי דעת הקהל. ובכל זאת, אמון הציבור במניעים של התקשורת ובתום הלב של העיתונאים הוא שיקבע את הרלוונטיות וההשפעה של התקשורת".