"נפעיל הרבה מאוד כוחות בגבול עזה כדי למנוע פגיעה בתשתיות ביטחוניות ומעבר לשטחנו. האתגר הוא להימנע מפגיעה רחבה בבני אדם, בוודאי בנשים ובילדים, אבל אנחנו מתירים ירי לעבר מי שפוגע בתשתיות שלנו". כך אומר הרמטכ"ל גדי איזנקוט בראיון מקיף ונרחב שיתפרסם במוסף "מעריב־סופהשבוע" בערב החג.



רא"ל איזנקוט, שהתכוון בדבריו לצעדת השיבה שצפויה ביום שישי הקרוב (יום האדמה) על ידי הפלסטינים מעזה, התייחס בראיון בצורה מפורטת לכל החזיתות ולכל האתגרים העומדים בפני צה"ל. הוא הבהיר כי ישראל לא ניצבת בפני איום קיומי ("צבאית, אנחנו בלתי מנוצחים"), גילה כי צה"ל חזר לתקוף בצפון אחרי הפלת ה־16־F, התחייב למגר את המנהרות בעוטף עזה עד סוף 2018 והוסיף כי האיראנים לא מעיזים להתקרב לגבול רמת הגולן וכי לחיזבאללה אין עדיין את היכולת "לשגר טיל שיפגע במטרת נקודה אצלנו".



הרמטכ"ל התייחס גם לזירה הפנימית, בתוך החברה הישראלית: גיוס חרדים, גדודים מעורבים ומקרה אלאור אזריה. "הדבר האחרון שהייתי רוצה זה שיגידו שהוא גיבור. כך לא נראה גיבור", אמר הרמטכ"ל. איזנקוט גם הביע חשש מפני "שוליים צעקניים שיהפכו לקול מרכזי יותר". הוא הבהיר: "אני לא עושה מה שפופולרי, אלא מה שטוב לצה"ל, בונה חומה מול כל האינטרסנטים", והוסיף: "על מה הכעס הגדול עלי, שאני עושה מהפכה נשית? זו מהפכה שהתרחשה בבתים של הבנות לפני 18 שנים. רחמנא לצלן, הן פוגשות מפקדים ומפקדות חילונים".



ראש המטה הכללי גם דיבר בפתיחות על סרטן הערמונית שבו לקה ("לקבל את זה באמצע החיים זה פטיש בראש") והבהיר בהומור כי פניו לא לפוליטיקה: "אני פועל להגדיל את תקופת הצינון משלוש לשש שנים...".



הראיון המלא ביום שישי במוסף "מעריב־סופהשבוע"