אנחנו יודעים להיות עורף חזק למדינת ישראל, רק תנו לנו את תחושת הביטחון הדרושה. חוסנם של תושבי עוטף עזה הוא אינטרס לאומי. ראינו זאת בכל ההסלמות שהיו באזור. כאשר חוסן האוכלוסייה גבוה - לצה”ל יש יותר מרווח תמרון להגן על כל תושבי מדינת ישראל. בשבוע האחרון אנחנו חווים אירועים שגורמים לאמון החזק להתחיל להיסדק. אזרחי עוטף עזה שואלים את עצמם ביום שכזה, “איפה צה”ל החזק שמגן עלי? איך הוא לא הבחין בדבר כזה?”.



אני, כתושב, מבין ללבם. אני רואה יום יום את התושבים ששומרים על חיי שגרה, אך יודע שבזמנים כאלו קשה מאוד להשתחרר מהתחושה הלא טובה הזאת. החוסן בנוי מנקודות קטנות. אין ספק שצבר האירועים הזה בשבוע אחד מערער את הביטחון.

המחבלים באזור צאלים. צילום: קיבוץ צאלים


נדמה לי (ואני מבקש להתייחס לכך כביקורת בונה), כי המלחמה הגדולה ביותר של צה”ל היא לא מול חמאס, לא מול הצעדה המתוכננת מחרתיים ולא מול המנהרות, אלא מול האויב מספר אחת: השאננות. העיסוק באירועים הגדולים הצפויים והדגש שניתן להם גורם לדברים הקטנים, שבונים את החוסן של תושבי עוטף עזה, להתפספס.



ההבנה של מדינת ישראל שאינה יכולה לתת פתרון מלא נגד הטרור, תרמה לחיזוק עוטף עזה. כך מוגן האזור בהשקעה של 4 מיליארד שקל, כך פותחה מערכת כיפת ברזל, כך נבנה הקיר נגד מנהרות. ובכל זאת, לצד זאת ולצד המתח הכבד ששורר יום יום, תנסו לחפש היום בית בעוטף עזה. לא תמצאו.


אנחנו יודעים את תפקידנו, יודעים להיות איתנים ולהיות עורף חזק למען מדינת ישראל ולמען ממשלת ישראל, שתקבל את ההחלטות הנבונות.



השאלה כיצד המחבלים הצליחו לחדור 20 ק”מ לעומק ישראל מרצועת עזה צריכה להיבדק במהרה על ידי כל הגורמים במערכת הביטחון. זה הזמן של הגורמים הרלוונטיים לפעול ולתקן את הטעויות. האירוע החמור והמסוכן הזה יכול היה להיגמר באסון. כולי תקווה שהסקת המסקנות תיעשה בהקדם. אני, לעומת אחרים, לא מחפש אשמים, אלא פתרונות - כדי להמשיך את שגרת החיים בצורה הטובה ביותר שיש.



הכותב היה יו"ר מועצה אזורית אשכול וכיום ח"כ מטעם יש עתיד