חשד לשימוש בנשק כימי בסוריה: לפחות 11 בני אדם נחנקו במתקפת המשטר הסורי ובעלי בריתו הלילה (ראשון) בעיירה דומא ובפרבריה הצפוניים שבאל-ע'וטה המזרחית, כך נמסר מארגון "מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם". לפי דיווחים אחרים ברשתות ערביות, נעשה שימוש בגז כלור שהביא להרג משפחות שלמות. מאז אתמול נהרגו לפחות 48 איש בדומא ובפרבריה במתקפות המשטר לכיבוש העיירה, שהיא המעוז האחרון של ארגון המורדים ג'יש אל-אסלאם באל-ע'וטה. 
 
ארגון "הקסדות הלבנות", המשמר האזרחי בפרברי דמשק, דיווח כי המשטר הפגיז את האזור בעשרות חביות נפץ עם גז רעיל, מה שהביא ללפחות 81 הרוגים, בהם נשים וילדים, ולמאות נפגעים. ״לא יכולנו לספור את הגופות״, נכתב בעמוד הרשמי של הארגון בפייסבוק. פעיל בשם יאסר דומאני אמר כי ״שישה אזרחים נהרגו משאיפת גז רעיל על ידי המשטר״. לדבריו, מספר ההרוגים עלול לעלות גם בשל הידרדרות השירותים הרפואיים בעיירה. 

ארצות הברית עוקבת אחר דיווחים על מתקפה כימית אפשרית בסוריה ורואה ברוסיה אחראית לנעשה אם יתברר כי אכן נעשה שימוש בנשק כימי, כך נמסר ממחלקת המדינה האמריקאית. "ההיסטוריה של המשטר בשימוש בנשק כימי כנגד עמו שלו אינה נתונה לוויכוח", אמרה דוברת מחלקת המדינה בוושינגטון. "רוסיה בסופו של דבר נושאת באחריות לפגיעה הברוטאלית בסורים רבים מספור באמצעות נשק כימי". 

הפצצת גז בסוריה, ארכיון. צילום: רויטרס
הפצצת גז בסוריה, ארכיון. צילום: רויטרס


כזכור, 100 בני אדם נהרגו באפריל 2017 בתקיפה של המשטר הסורי, בה הוטלו פצצות שהכילו את גז העצבים סארין על העיירה חאן שיחון שבמחוז אידליב בצפון מערב המדינה. עשרות ילדים נהרגו במתקפה ותמונותיהם המזוויעות ששודרו ברחבי העולם הביאו את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להורות על מתקפת טילי שיוט כנגד משטר אסד. הממשל האמריקאי איים אז כי כל שימוש נוסף בנשק כימי בסוריה יגרור תגובה צבאית מצד וושינגטון.