ראש הממשלה בנימין נתניהו התבקש לתאם מועד נוסף לחקירתו במסגרת תיק 4,000 (פרשת בזק), אותה מנהלת היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בראשותו של תנ"צ אלי אסייג. כזכור, "מעריב" פרסם אודות כוונת המשטרה לתאם עם רה"מ מועדים נוספים לחקירתו, ואת הראשון שבהם היא מבקשת לקיים לכל המאוחר במהלך השבועיים הקרובים, ייתכן שעוד לפני יום העצמאות, בהתאם ללוח הזמנים של נתניהו.



בחקירה הנוכחית מתכוונים החוקרים, שיגיעו למעונו של נתניהו בבלפור בירושלים, להתמקד בעדויות שנאספו במהלך החקירה האחרונה, בעיקר של עדי המדינה ניר חפץ ושלמה פילבר, וכן של החשודים שאול אלוביץ' וסטלה הנדלר, זאת בהקשר למעורבותו, לכאורה, של רה"מ בניסיון לקדם את המיזוג בין בזק ו-YES, בתמורה לסיקור אוהד של משפחת נתניהו באתר החדשות וואלה, כפי שאישרו גם רעיית רה"מ שרה ובנם יאיר.



חוקרי היאח"ה בפתח מעון רה"מ. צילום: מרק ישראל סלם
חוקרי היאח"ה בפתח מעון רה"מ. צילום: מרק ישראל סלם



כזכור, המשטרה מנהלת מזה יותר משנה מספר חקירות נגד נתניהו, בחשד לקבלת טובות הנאה, הטיית מכרזים ואף שוחד. פרט לתיק 4,000, בתיק 1,000 נחשד ראש הממשלה בקבלת שוחד מאנשי עסקים תמורת קידום אינטרסים עסקיים שלהם, כאשר בין השאר החשד הוא שאנשי עסקים כארנון מילצ'ן, העניקו לו ולאשתו מתנות כגון סיגרים, משקאות חריפים, תכשיטים ועוד. יש לציין כי בתיק זה המשטרה המליצה על הגשת אישום בסעיף שוחד.



גם בתיק 2,000, בו חשוד נתניהו שתיאם מהלכים להגבלת העיתון "ישראל היום", בתמורה לסיקור אוהד בעיתון "ידיעות אחרונות", המליצה המשטרה על העמדה לדין באשמת שוחד. בתיק זה מוחזקות הקלטות של שיחות בין ראש הממשלה ובין מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון מוזס, שאף הוא נחקר בפרשה.



בנוסף, יש לציין, כי המשטרה החתימה כמה עדי מדינה שהיו מקורבים לנתניהו, כמו ראש לשכתו לשעבר ארי הרו, יועץ התקשורת של ראש הממשלה לשעבר ניר חפץ וכן מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר ואחד מאנשי אמונו של נתניהו, שלמה פילבר.