ישראל רוזנבלט, עורך מדור הספורט של מעריב בשתי קדנציות, הלך היום (ראשון) לעולמו לאחר מחלה קשה והוא בן 78 במותו. רוזנבלט, בנו של צבי רוזנבלט, מראשי 'ברית הבריונים', ומי שהואשם (וזוכה) בשעתו ברצח ארלוזורוב, החל את דרכו בעיתונות הספורט לאחר שירותו הצבאי, ב-1960. הוא סיקר רבות את


הכדורגל הישראלי בדרכו באסיה ונלווה למסעות רבים של נבחרות הנוער שזכו שנה אחר שנה, כמעט באופן קבוע, באליפות אסיה.



רוזנבלט חתום על אחד מסיקורי המשחקים הכי מפורסמים בכדורגל הישראלי: ניצחון ה-0-5 של מכבי על הפועל בדרבי התל אביבי של ינואר 1970. הוא סיקר בין השאר את המשחקים האולימפיים במינכן והיה זה שבישר בשעות הקטנות של בוקר ה-5 בספטמבר 1972 כי מתרחש משהו במגורי הספורטאים הישראליים בכפר האולימפי במינכן.



רוזנבלט קיבל בסוף שנות ה-70 את המינוי כעורך מדור הספורט, סיים אותו ב-1983 ועבר לתפקידי עריכה אחרים בעיתון, היה שליח העיתון בלונדון, וכאשר שב לארץ, מונה בשנית בסוף 1993 לעורך מדור הספורט, תפקיד אותו מילא עד לתחילת 1996. הוא הספיק לנסוע לאולימפיאדת אטלנטה, ומששב, קיבל את תפקיד "נציב קבילות הקוראים" - האומבודסמן, תפקיד אותו מילא במסירות מעוררת הערכה. רוזנבלט עסק גם בכתיבת ספרי ספורט.



לפני שנתיים וחצי התראיין רוזנבלט לג'קי חוגי ב'מעריב' ובין השאר נתן את גרסתו לזהות רוצחי ארלוזורוב: "הכי הגיוני שאלה היו ערבים שפעלו באופן אקראי, בלי לדעת מי בדיוק המטרה".



בשנים האחרונות התמודד רוזנבלט עם מחלה קשה וכאמור, הבוקר הלך לעולמו. הלווייתו תתקיים מחר, יום שני, בשעה 14:00 בבית העלמין ירקון "שער פתח-תקווה". שבעה - בבית המשפחה רחוב עמק יזרעאל 13 גני תקווה. יהי זכרו ברוך.



אתמול הלך לעולמו קודמו של רוזנבלט בתפקידו עורך מדור הספורט, ישעיהו פורת, בגיל 82.