ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, פנה הבוקר לבית הנשיא, והגיש בקשה למחיקת הרישום הפלילי שלו, על מנת להיות חופשי להתמודד גם בעתיד על משרה ציבורית, ולחזור להיות איש ציבור. בבית הנשיא אישרו את הבקשה והוסיפו כי לאחר שתיבחן על ידי כל הגורמים הרלוונטיים, הבקשה תונח על שולחנו של הנשיא והוגשה על ידי עורך דינו של אולמרט, אלי זוהר, אשר חתום על הבקשה.



מבית הנשיא אישרו את הפרטי: "בקשת חנינה מטעמו של אהוד אולמרט הועברה היום אל בית הנשיא בבקשה לביטול תקופת ההתיישנות ותקופת המחיקה של הרישום הפלילי בעניינו. הבקשה הועברה לטיפול הגורמים הרלוונטיים ולאחר שיועברו חוות הדעת המשפטיות הנדרשות, תובא הבקשה להחלטת הנשיא כמקובל".



השר ובכיר המוסד לשעבר רפי איתן שהחל לאחרונה לקדם יוזמה פרטית לתמיכה במתן חנינה לראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בירך על פניית אולמרט לחנינה מנשיא המדינה ריבלין והביע תמיכה במהלך.


"אני בהחלט תומך בחזרתו של אהוד אולמרט לזירה הפוליטית", אמר איתן למעריב אונליין. "איש מנוסה כמוהו יכול לתרום למערכת הפוליטית באופן חיובי מאוד. אני מקווה שהנשיא יענה לבקשה בחיוב כאשר אני, ממרום גילי, בוחן את הזירה הפוליטית הקיימת ומשוכנע שאנשים כמו אולמרט חסרים בזירה הזאת על מנת, לאזן", הוסיף.
 
לדבריו אולמרט חסר במערכת הפוליטית ועל כן צריך להסיר ממנו את הקלון בכדי שיוכל לחזור לפוליטיקה.  בראיון שהעניק לאחרונה לרדיו 103 FM אמר רפי איתן כי בית המשפט אומנם הטיל קלון על אולמרט אך הדעות בקרב השופטים היו חלוקות בנושא. באותו ראיון אמר כי "אולמרט לא חייב להיות ראש ממשלה. הוא יכול להיות פעיל פוליטית בלי להיות ראש ממשלה" אולם מטרת הבקשה להסרת הקלון נועדה לאפשר לו לחזור לפעילות ציבורית.

מי שהגיב מיד על העניין הוא חבר הכנסת מיקי רוזנטל, שתקף את הבקשה ואמר: "עוד עבריין מורשע שמבקש לחזור לזירת הפשע. נוטל השוחד האחרון שחזר לפוליטיקה,  חזר לאחרונה גם לחדר החקירות. עצם הבקשה של אולמרט למחיקת הרישום הפלילי מבישה ומלמדת על התרבות השלטונית המושחתת. אין מקום לגמגום בנושא הזה: פוליטיקאי הנושא קלון, אסור שיחזור לזירה הציבורית- לעולם".