הבוקר (שני) התעורר הרחוב הפלסטיני למציאות חדשה, לאחר שהתברר כי מנהיג הג'יהאד האסלאמי, רמאדן שלאח, נמצא בתרדמת בעקבות אירוע מוחי ממנו הוא סובל. הסיכוי ששלאח, גם אם יתאושש, יחזור לראשות הארגון, הוא קלוש, וכעת מתחילים לארגן את המנהיג החדש של הארגון, שצפוי להיות סגנו של שלאח, אל זיאד דחאלה. מי שמכיר את השניים בצורה טובה הוא ראש המוסד לשעבר, דני יתום, שהתראיין היום (שני) ב"כאן" ב', וסיפר על התפתחות הארגון מאז.



"שלאח מנהיג את הג'יהאד במשך שנים רבות, כשאין ספק שהמנהיג המיתולוגי שלו היה פתחי שקאקי. עד שהוא התמנה למנהיג הג'יהאד האסלאמי, הוא לא היה ידוע או מבוקש יותר מדי, אבל הוא שיקם את הג'יהאד האסלאמי, שחטף מכה קשה אחרי החיסול של שקאקי, והפסיק בעצם לתקופה ארוכה להתקיים כארגון טרור. הוא זה ששיקם אותו, ובנה את היכולות שלו מחדש". 

לשאלה האם היה יעד לחיסול אמר: "אמרנו הרבה מאוד פעמים שכל מי שעוסק בטרור דמו בראשו, ולכן הוא בן מוות, זה כולל גם את כל מנהיגי ארגוני הטרור. גם את רמאדן שלאח. צריך לזכור שלכל אחד יש מחליף. גם בצד ארגוני הטרור, ראינו שחיסולו של בן לאדן לא הביא שינוי, להפך. זה לגיטימי לכרות את ראש הנחש, אבל אנחנו חייבים להיות כאלה שמבינים ולא תמימים, תמיד צריך לזכור שזה ארגון טרור".

לאחר מכן התייחס גם למחליפו: "מי שיחליף אותו הוא הסגן שלו, שעד עכשיו רדף אחרי גיוס טרוריסטים. צריך להבין שהמכה שהג'יהאד יחטוף ששלאח ייאסף אל אבותיו, ויוחלף על ידי אל זיאד דחאלה, לא יגרום לזעזוע כל כך גדול. ארגוני הטרור מנסים לעשות פיגועים כשמתחלפים ראשי ממשלה, שרי ביטחון, ראשי מוסד ושב"כ, או שהרמטכ"ל מסיים את תפקידו. כך יהיה גם הפעם. ברגע שמישהו חדש מקבל את האחריות, הוא ינסה להראות שהוא לא פחות אכזר ולא פחות יעיל מבחינה טרוריסטית, אם לא עולה על קודמו. אנחנו צפויים לראות ניסיונות פיגוע ברגע שזה יתאים למדיניות האיראנית, כי הם שולטים בהם למעשה ומממנים אותם. 
לאחר מכן נשאל יתום על הסרטון של החיילים היורים, שגרם לסערה אמש ואמר: "יש כאן שני תחומים, הראשון הוא הערכי והשני המבצעי. הערכי - בדרך כלל, או בכלל, צריך לחנך את החיילים שאין מה לשמוח ולצהול שמישהו מנגד נפצע או נהרג, מצד שני זאת תקופה לא פשוטה לאנשים שנמצאים במארב תקופה ארוכה, שוכבים שעות במתח. בגלל זה הוראות הפתיחה באש נכתבו. אני גם הייתי מדבר עם החיילים, כי חייבים לשמור על צלם אנוש. אנחנו לא יורים במי שבורח, ולא צריך לשמוח בנפול אויבך".