האם דיירי הדיור הציבורי, אשר בחיי היום יום נתקלים בקשיים אדירים בניסיון להתקדם ואף לרכוש את הדירה שלהם, עומדים לקבל חיזוק משמעותי מאוד? על פי דיווח של מרדכי גילת בחדשות "כאן", הפתרון עבורם צפוי להיות נקודת אור אדירה עבורם, אם התוכנית אכן תצא אל הפועל.


 


על פי הדיווח, המדינה מגבשת מהפכה בתחום הדיור הציבורי. ההחלטה תגרום למעשה לכך שהדירות בהן מתגוררים הדיירים, יועברו על שמם של הדיירים שמתגוררים באותן דירות. בכך יוכלו להפסיק ולדאוג לכך שיסולקו מהדירה, או שלפחות יחזיקו נכס משלהם. לחלק מהדיירים האלה יש חובות הקשורים באותן דירות, והמדינה תהיה ערה לחובות שלהם. כעת בונים פלטפורמות בנושא שאמורה להסדיר לחלוטין את העניינים ובכך להפוך את הדיירים לבעלי דירות לכל דבר ועניין.

על פי המתווה, חלק מהחובות של הדיירים לדירות יכוסו, וכל מקרה ייבחן לגופו. ההתנייה היא שהדיירים, לפחות בשנים הראשונות, לא יוכלו למכור את הדירות האלה, אך הסיבה היא כלל לא כלכלית. המתווה לא יאפשר את המכירה לאור ולנוכח החשש כי הדירות האלה יגיעו בסופו של דבר לידיהם של בריונים שינסו להשתלט על אותם דיירים. לכן תוקם ועדה, שרק באישורה הבלעדי ניתן יהיה למכור או לסחור בדירות האלה. על פי הדיווח, מדובר במהלך שכבר עשוי לצאת אל הפועל בזמן הקרוב.