בימים אלה קיבלה יצרנית הדגלים והמזכרות מרום הזמנה מיזם פרטי לייצור הדגל הגדול במדינה, בהשקעה של 1.8 מיליון שקל. הסכום כולל השקעה גם בדגל רזרבי. הדגל יתפרש על פני 234 מ"ר ומשקלו יהיה 40 טון. הדגל יתנוסס על תורן בגובה 50 מטר (17 קומות) ויוצב באזור השרון בין כביש 4 לכביש 6. הדגל לא יקובע, אלא יתנופף כמו דגל רגיל. כדי שיחזיק מעמד ברוחות יהיו בתוכו מספר מעוינים, שנועדו למנוע את קריעתו.



הן התורן והן הדגל יוארו בתאורת לד חזקה במיוחד, כך שהנוסעים בכבישים יוכלו להתבונן בו. היזם שהזמין את הדגל החליט לגייס את סכום ההשקעה באמצעות מימון המונים ובאמצעות פנייה למספר מוסדות ציבור. לדברי יצרן הדגל, אבי מרום מילברגר: "הדגל הענק אמור להפוך לאייקון ישראלי ולמקור גאווה לכל אחד מאיתנו. כל חלקי הדגל והתורן ייוצרו בארץ. היזם הוא אדם פרטי, המנסה בימים אלה לגייס גופים ציבוריים".



הדגל הגדול ביותר בארץ עד היום התפרש על 150 מ"ר ויוצר עבור נמל אשדוד. מילברגר אומר שהשנה מורגשת בתחום התעוררות כללית לקראת חגיגות ה־70 למדינה והתקציבים הגדולים המוקדשים לעניין מניעים את המערכת. השנה גם לוגו ה־70 המיוחד הגדיל את כמויות הדגלים ואת שרשראות הדגלונים לקישוט, המשמשים את הרשויות המקומיות, משרדי הממשלה ומוסדות הציבור.



השנה נרשמו מספר חידושים, כמו פיתוח של תורן עם דגל ממונע. הפיתוח נעשה על ידי מתנדבי מילבת, לבקשת בתי הספר לחינוך מיוחד. המתקן להנפת הדגל מופעל באמצעות שלט רחוק ומיועד לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים.