עימות נרשם היום (רביעי) בין שרת התרבות, מירי רגב, לראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, מי שצפוי להיות חברה למפלגה לאחר הבחירות הבאות. תחילת האירוע בפנייה של ברקת לרגב במכתב בו ציין כי "התאכזבתי לקרוא שגלריית ברבור הפועלת בלב העיר ירושלים, בירת ישראל, מתכוננת לערוך אירוע פרובוקטיבי ערב יום הזיכרון לחללי צה"ל שבו יצוינו במשותף הזיכרון הן לנופלים הגיבורים של צה"ל והן למחבלים. אירוע שכזה מעורר כעס ותחושות מועקה בקרב משפחות השכול וציבורים רחבים בירושלים ובמדינה כולה".

ברקת הוסיף כי "כדי להוסיף שמן למדורה בחרו המארגנים בגלריית ברבור לעשות את האירוע במבנה עירוני ושלא כדין. אני פונה אלייך על מנת לשלב ידיים ולעשות יחד כל שניתן באמצעים חוקיים ובהתאם לסמכויותינו על מנת להפסיק את הביזיון הזה. זוהי חובה מוסרית לא רק כלפינו אנו, אלא גם כלפי משפחות שכול רבות שהדבר מהווה פגיעה בזכר יקיריהם חללי צה"ל ופעולות האיבה. הנחתי את הגורמים המקצועיים בעירייה לפעול במסגרת ההליך המשפטי שכבר התחלנו בעבר לפינוי הנכס, לפנות לאלתר לבית המשפט ולבקשו לעצור את קיום אירוע הזה".
 
כמו כן, לאור הפרסומים בתקשורת כי משרד התרבות הגדיל את התמיכה התקציבית לגלריית ברבור, הוסיף ברקת במכתבו כי "אני פונה אלייך על מנת שתנחי את הגורמים המקצועיים במשרדך לבטל את החלטתם להגדיל את התקציב של משרד התרבות לגלריית ברבור ואף לשקול לבטלה לחלוטין". 

אך השרה רגב לא התרשמה מהפנייה וענתה לברקת בצורה חריפה. "קיבלתי בהפתעה רבה את פנייתך אליי לפעול לביטולו של האירוע המקומם, המכונה 'טקס זכרון משותף' שאמור להתקיים בגלריית ברבור מחר", כתבה, "כידוע לך, הסמכות לכך מצויה דווקא בידיך, כראש העיר האחראי על הנכס,  ולא בידי משרדי, שאינו תומך באירוע דנן כלל. להזכירך, החוק אוסר שימוש פוליטי בנכס עירוני ואני דורשת ממך ליישם את הוראותיו. היה מצופה ממך להפעיל את סמכותך כראש עיר ולדאוג לביטול האירוע במקום לעשות הון פוליטי וכותרות על גבי".
 
עוד הוסיפה השרה כי "מדובר באירוע שחותר תחת ערכי המדינה ומטרתו להלל ולשבח מחבלים שפעלו לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ועל כן חובתה של עיריית ירושלים לדאוג שטקסים כאלה לא יתקיימו בנכסים הנתמכים מכספי העירייה".
 
השרה ציינה עוד כי בחודש פברואר 2017 שלחה מכתב לראש העיר ברקת בו נכתב על ידה שהיא "מצפה כי תנחה את הגורמים הרלוונטיים בעירייה למנוע את קיום האירוע בנכס העירוני כמתחייב מחוות הדעת  של היועץ המשפטי של העירייה, האוסרת על גלריית ברבור לקיים אירועים בעלי אופי פוליטי בנכס".

מארגוני "לוחמים לשלום" ו"פורום המשפחות השכולות", המארגנים את האירוע בגלריית ברבור נמסר: "לא ירושלים מעניינת את ברקת, אלא מקומו במקהלת סתימת הפיות של פוליטיקאים המבקשים להיות קומיסרים של שכול. אנחנו נמשיך לצעוד בדרך הפיוס, נמשיך ונמשיך לפעול לקידום ההבנה כי השכול אינו נחלתו הבלעדית של אף צד. ברקת מוזמן להגיע מחר לאירוע בגלריית ברבור, להקשיב למי שמבקשים לצאת מהשכול לנתיב של הבנה ופיוס ולא של שנאה ופירוד". בנוסף לכך, הבהירו המארגנים שמדובר באירוע שפתוח לקהל והזמינו את המתעניינים להיכנס לעמוד הפייסבוק של הגלריה לפרטים נוספים.