שר הביטחון אביגדור ליברמן החל לקדם חוק שמטרתו למנוע צילומי חיילים והפצת הסרטונים ברשת. על פי החוק המוצע, כל מי שיסריט חיילים, מתוך מטרה "לערער את רוח חיילי צה"ל ותושבי ישראל", יסתכן במאסר של חמש שנים, ואם התכוון לפגוע בביטחון המדינה, העונש יוכל להגיע עד ל-10 שנים. עונשים דומים יוטלו גם על מפיצי הסרטונים.
יוזם החוק, יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ רוברט אילטוב הסביר היום (רביעי) את הצעת החוק ואמר: ״הגיע הזמן לשים סוף להפקרות הזאת, לא ייתכן שכל פעיל או ארגון שמאל, אשר נתמכים על ידי ישויות זרות, יקבלו גישה חופשית ויתעדו באין מפריע את חיילי צה״ל בעת מילוי תפקידם. עלינו מוטלת האחריות לספק לחיילי צה״ל את התנאים האופטימליים לביצוע תפקידם, מבלי שיצטרכו לחשוש מאיזשהו פעיל או ארגון שמאל שיפיצו את תמונתם לשם עשיית שיימינג והטלת קלון עליהם״.
בנוסף לכך במפלגה הסבירו כי "כבר שנים רבות שמדינת ישראל עדה לתופעה מדאיגה של תיעוד חיילי צה"ל, באמצעות צילומי וידאו וסטילס והקלטות שמע, ע"י ארגונים אנטי ישראליים ופרו פלסטיניים, כגון: "בצלם", "נשות מחסום ווטש", "שוברים שתיקה" וארגוני BDS שונים. במקרים רבים, הארגונים מבלים ימים שלמים בסמוך לחיילי צה"ל בהמתנה קצרת רוח לפעילות שניתן לתעד בצורה מוטה ומגמתית ובאמצעותה להטיל קלון על חיילי צה"ל".