בית משפט השלום האריך היום (חמישי) את מעצרו של האב החשוד בגרימת מותו של הפעוט בן החודש בשבוע שעבר במלון באשדוד בארבעה ימים, עד ליום שני. כזכור, הבוקר האריך בית המשפט את מעצרה של האם בחמישה ימים, עד ליום שלישי. עוד קודם הארכת מעצרה של האם, הציג פרקליטה של החשודה חוות דעת של פסיכיאטר מחוזי, לפיה האם אינה כשירה לעמוד לדין.



יחד עם זאת, הבהירה המשטרה כי אין בחוות הדעת לסיים החקירה ולמנוע הגשת כתב אישום נגדה אם יידרש כך. גם בעלה, החשוד עצמו במעורבות בפרשה, מובא להארכת מעצר.



נציין, כי לנוכח סתירות רבות בגרסאות שונות ומתחלפות שמסרו בני הזוג במסגרת חקירתם לא ניתן לקבוע באופן מוחלט את נסיבות גרימת מותו של הפעוט, זאת חרף ניתוח פתולוגי שנערך לתינוק.



במשטרה מתכוונים להמשיך את החקירה על מנת למצות את ההליך עד תומו וזאת כדי לאפשר לפרקליטות להגיש כתב אישום. כזכור, הנתיחה שלאחר המוות של גופת התינוק התבצעה לאחר שבג"ץ דחה את עתירת המשפחה שקראה למנוע את ההליך. בהחלטתם קבעו השופטים, כי "נוכח החומר שהתקבל, אין לשלול בשלב זה סיבת מוות נוספת על הסיבה שעלתה מגרסת ההורים, ואין מדובר רק בשאלות שעניינן אופי הטביעה".

צוות זק"א שהוביל את גופת הפעוט מהמכון לרפואה משפטית באבו כביר לכלא שיקמה, על מנת לאפשר לאביו לקרוא עליו קדיש לפני שיצאו למסע הלוויה שלו בירושלים, הותקף על ידי חרדים קיצוניים בהגיעו לכיכר השבת בבירה. 
אותם חרדים חסמו את דרכו של רכב זק"א, פרצו לתוכו, הכו נמרצות את הרב בנצי אויריניג, האיש שהשגיח על גופת הפעוט מהרגע שיצאה מהמכון לרפואה משפטית, חטפו את הגופה, הכניסו אותה לרכב פרטי ונמלטו לכיוון בית העלמין. גורמים בזק"א ציינו: "הם פשוט חיפשו מישהו לכלות בו את זעמם, הרב אוירינג היה הקורבן. זה לא נעים, אתה מוביל פעוט ומגונן עליו, יוצא מהבית באמצע החג, ובסוף גם חובטים בך ללא רחם".