האסון הפך לניצחון: לפני כחודשיים, כשצדקה רזאן, בת 24 מרמאללה, הייתה בחודש השביעי להריונה, החלו לתקוף אותה כאבי רגליים לא מוסברים שהלכו והחמירו מיום ליום. הכאב התפשט גם לגב, ובשלב מסוים נפלה בביתה. רופאים שאליהם הלכה, כולל רופא הנשים באזור מגוריה, אמרו לה ולבעלה שמדובר בתופעה נפוצה אצל נשים בהריון, שבה השרירים והגידים בגוף נתפסים.
 
אותם אנשי רפואה הבטיחו לרזאן כי המצב יחזור לקדמותו לאחר הלידה ונתנו לה משחה להקלה על הכאבים. למרות זאת, מצבה של הצעירה רק הלך והחמיר ולפני כשבועיים, בסוף החודש השמיני להריונה, רזאן כלל לא הרגישה את רגליה. 

בשלב הזה, משפחתו של בעלה הסיעה אותה לבית החולים הקרוב ברמאללה, כשהיא משותקת בשתי רגליה. רק לאחר בדיקה מעמיקה וצילום שביצעו רופאים התברר כי בגבה של רזאן היה גידול בחוליה הרביעית, בגודל של אחת החוליות בעמוד השדרה שלה. מכיוון שהצעירה הייתה בהריון מתקדם, הוחלט להעביר אותה מיידית לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.
 

לאחר שהגיעה לבית החולים בוצעה ברזאן בדיקה נוירולוגית שגילתה חוסר יכולת להניע את הגפיים התחתונות, ובתוך שעות ספורות היא הוכנסה לניתוח קיסרי דחוף, שבמהלכו הגיעה בתה לעולם. מיד לאחר הניתוח בוצע ברזאן צנתור של עורקי עמוד השדרה, במטרה לחסום את אספקת הדם לגידול. בשל חומרת המצב ומורכבותו נדרש בהדסה צוות רב־תחומי לטפל ברזאן. בין השאר השתתפו בתהליך המסובך מנהל היחידה לניתוחי גב, פרופ' לאון קפלן, ומנהל יחידת צנתורי מוח, פרופ' חוסה כהן.
 
הניתוח, שהיה מורכב לכל אורכו, כלל מאמצים מצד הצוות שנדרש להזרים דם בכמויות גדולות, כאשר השלב הבא היה הסרת הגידול. במהלך הניתוח כרתו הרופאים את החוליה שעליה מוקם הגידול, ויצרו מעין גשר קיבוע שמדלג על מיקומה של החוליה.
 
ברווח, במקום החוליה החסרה, הושתל "כלוב" שבתוכו רקמת עצם: "זו פעם ראשונה בחיי שאני מנתח מקרה שכזה", סיפר פרופ' קפלן. "בקריירה שלי ניתחתי אולי ארבעה מקרים עם אבחנה דומה, אבל כאן היה שיתוק והריון ודימום מאסיבי, צריך עוד לברר אם מדובר במקרה ראשון בספרות העולמית".
 
הניתוח הסתיים בהצלחה ובשבוע שעבר שוחררה רזאן לביתה ביחד עם בתה הטרייה, חדיג'ה. ימים ספורים לאחר הניתוח כבר טיילה האם ברחבי בית החולים: "אני כמו אישה חדשה כעת ואני על הרגליים, ממש הולכת עם הבת שלי", היא סיפרה בחיוך, "בהדסה החזירו אותי לחיים".