מחקר חדש בארצות הברית טוען כי בני 40+ נמצאים בסיכון גבוה כאשר הם שותים יותר מכמות האלכוהול המומלצת ליום ומשווים את הסכנה לעישון טבק. המחקר, שעורר עניין ברחבי העולם, הגיע גם לידיו של פרופסור רפי קרסו, שתקף את הממצאים והתייחס למחקר החדש: "זהו מחקר סטטיסטי שהתבסס על מקרי העבר ובדק אנשים שצורכים אלכוהול בכמות גדולה".



"המחקר טוען ששתיית כוס יין מקצרת את החיים בחצי שעה. אם כך הדבר אני מכיר אנשים רבים שחיים בנס. מצד שני, המאמר פורסם באחד העיתונים הרפואיים החשובים ביותר ויש להתייחס אליו בקפידה. באלכוהול ישנם המון חומרים כימיים שמשפרים את מחזור הדם וייתכן שהדברים שאנחנו יודעים היום בנושא לא נכנסו למחקר. אני מרבה לשתות כוס יין אחת לפחות מידי יום ובסוף השבוע שותה אפילו יותר ואני בריא ושלם".



"צריך לזכור שהמחקר המדובר נעשה ל-600 אלף בני אדם ממדינות שונות, חלקם מבריטניה וגרמניה בהם נוהגים לשתות אלכוהול בתדירות גבוהה ובכמות גדולה יותר של בקבוק יין ביום".



לסיום סיכם: "ארגון הבריאות האמריקאי ממליץ לגבר לצרוך עד שתי כוסות אלכוהול ולאישה כוס אחת בלבד. יין אדום בריא יותר מיין לבן כי הוא מכיל המון חומרים שנמצאים בצבע הסגול. אני מניח שהאמת בנתונים נמצאת באמצע וממליץ לכולם לשתות במידה".



כזכור, מחקר מקיף חדש מזהיר ששתיית שתי כוסות יין בלילה עלולה להוריד שנתיים מהחיים. חוקרים בריטים אספו מידע של 30 שנה על 600 אלף אנשים מ־19 מדינות ששתו אלכוהול, ומצאו שהסיכון למוות החל לעלות ככל שהם שתו כמות גדולה של אלכוהול מדי שבוע. לפי המחקר, חייהם של מי ששתו עשרה עד 15 משקאות בכל שבוע התקצרו בשנה עד שנתיים. החוקרים אף הזהירו כי מי ששתו יותר מ־18 משקאות בשבוע עלולים לאבד ארבע עד חמש שנים. גם הסיכון למחלות לב גדל בקרב מי ששתו כמות אלכוהול גבוהה בכל שבוע. 
 
"המסר העיקרי של המחקר הוא שאם אתם כבר שותים אלכוהול, כמות קטנה יותר עשויה לסייע לכם לחיות יותר ולצמצם את הסיכון של מחלות לב", אמרה מובילת המחקר, ד"ר אנג'לה ווד מאוניברסיטת קיימברידג'.