בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע הבוקר (שני) בהריגה את עלאא דאר עאצי, פלסטיני בן 23 מבית לקיא שנאשם ברצח החקלאי דוד בר קפרא ז"ל במושב פדיה, לפני כשלוש שנים. משפטו של הנאשם השני מוג'האד דאר עאצי, שפעל בצוותא עם דאר עאצי, הואשם אף הוא ברצח, ומשפטו עדיין נמשך. 



ב־24 ביוני 2015 יצא בר קפרא, חקלאי בן 70 מרחובות, כמדי יום לעבד את כרם הענבים שלו במושב פדיה שבשפלה, הוכה קשות בתוך הכרם שלו ונפטר מפצעיו בתוך זמן קצר.



משטרת ישראל החלה לחקור את הרצח ובתוך זמן קצר חבר אליה גם שירות הביטחון הכללי, זאת בשל החשד כי מדובר באירוע על רקע לאומני. שני החשודים ברצח זוהו ונעצרו בתוך כפר מגוריהם, בית לקיא, והוגשו, כאמור, כתבי אישום נגד השניים, בני דודים בני 23 המוכרים לכוחות הביטחון.



בית המשפט המחוזי בלוד. צילום: אתר הרשות השופטת
בית המשפט המחוזי בלוד. צילום: אתר הרשות השופטת



לפי כתב האישום, השניים, הואשמו ברצח במזיד תוך ביצוע עבירה אחרת, ניסו לשדוד את החקלאי, אטמו את פיו כשזעק לעזרה, היכו אותו במקל ושפכו עליו חומר הדברה. לאחר מכן נמלטו בלי להזעיק עזרה. היום, כפי שצוין, אחד מהם הורשע בהריגה.



מפרקליטות מחוז מרכז נמסר בתגובה להרשעה כי "כנגד הנאשם הוגש כתב אישום לפיו בעת ביצוע שוד יחד עם קרוב משפחתו הכו השניים יחד את דוד בר קפרא ז"ל, עד שנפטר כתוצאה מן האלימות הקשה שהפעילו כלפיו. כתב האישום התבסס, בין היתר, על עדות השותף וכן על עדותם של שני עדי ראייה שהיו נוכחים בחלק מן האירוע. במהלך ניהול ההליך עלו קשיים ראייתיים להוכחת מעורבותו של הנאשם בביצוע חלק מן העבירות, אולם הפרקליטות סברה כי קיימות די ראיות להרשעת הנאשם בעבירת הרצח. ביהמ"ש קבע היום אחרת ואנו נלמד את הכרעתו לעומקה".