יום העצמאות הוא חג המנגלים והבשר של הישראלים. השף שאול בן אדרת מ"התרנגול הכחול" ו"קימל בגלבוע" התייחס הבוקר (שני) בשיחה עם ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM למנהג הישראלי לעשות "על האש": "המנגל הוא חלק מהדגל של מדינת ישראל", הכריז, "לכל מדינה בעולם יש את מנגל שלהם, המנגל שלנו הפך להיות חלק מהדגל של מדינת ישראל. זה הזמן להיות עם המשפחה ולבלות בפארקים הלאומיים והמנגל הפך לחלק מעיקרי במהלך הארוחה".





בן אדרת התייחס לשאלה החשובה של קניית בשר איכותי: "אני ממליץ לכולם לקנות בשר במקום אסתטי, ליצור קשר עם קצב ולהזמין מראש. אני מציע לראות כיצד מוצג הבשר, את אופן האריזה וממליץ להריח אותו ולבדוק את טריותו. הקפידו לשאול שאלות כדי לדעת מאיפה מגיע הבשר. החלקים היקרים טובים בדרך כלל מהחלקים הזולים. המלצה של קצב טוב היא תמיד הטובה ביותר".


גם הטבעונים שבינינו לא קופחו וקיבלו מבן אדרת המלצות למנגל טבעוני: "אני ממליץ על ירקות על הגריל כמו בצל ירוק, כרישה או פירות כמו אננס, אגס ותפוח על האש, כולם נהדרים. קחו שורש סלרי עטוף בנייר כסף עם מלח ופלפל על הגריל. אחרי שעה זה מעדן" 

"לאוכלי הבשר אני ממליץ לצלות כנפיים, כבדי עוף, לבבות ושקדי עגל, שהם תמיד הכי מוצלחים. אני ממליץ לצלות הכל במידה ולא לאכול את החלקים השרופים כי הם מאוד לא בריאים לגופנו. שחקו עם התיבולים ואם אתם מתכננים להשרות את הבשר במרינדה הקיפו להכין אותה מראש. בתיאבון".

עריכה: איתמר זיגלמן