אתר צה"ל פרסם היום (שני) את סקר החיילים הגדול ובו התשובות של חיילים בסדיר ובקבע, קרביים ותומכי לחימה, על כל השאלות שמעסיקות את חיילי צה"ל. מה הכומתה היפה ביותר? מה הסיכה המרשימה ביותר? מה מנת הקרב המועדפת? ועוד שאלות רבות שכל בוגר שירות צבאי בישראל שאל את עצמו בשלב כזה או אחר.



בתואר הכומתה היפה ביותר זכתה זאת האדומה של הצנחנים, בעוד אלו של כפיר והתותחנים מאיישות את המקומות השני והשלישי. גם בסיכה היפה ביותר גרפו כנפי הצניחה את המקום הראשון. כנפי טיסה הגיעו רק למקום השני והסיכה של לוחמי שייטת 13 במקום השלישי. הביטוי הצה"לי ביותר לפי החיילים הוא כמובן 'עד מתי'.



המנה המועדפת על החיילים היא שניצל ואז קוסקוס ועוף, בעוד במנות קרב המאכל המועדף הוא הטונה האגדית, לאחר מכן השילוב המנצח של בוטנים ושוקולד ורק במקום השלישי בהפרש גדול, נמצאים עלי הגפן שנכנסו למנות הקרב רק בשנים האחרונות. 



בכל הנוגע לתורניות אז החיילים מעדיפים לשמור על פני להיות במטבח או לנקות את השירותים והתעסוקה המבצעית המועדפת היא כמובן קו באחת הגזרות, על פני עוד אימון מתיש. לגבי היציאות הביתה ישנה ההעדפה ברורה ליציאות 11/3 על פני 17/4 ואם אפשר שזה יהיה חמשוש (יציאה מחמישי עד ראשון), אז בכלל מעולה, כאשר יציאות של יומיות או שבוע-שבוע פחות מעודפת.



הדרך של החיילים לחזור הביתה היא רכבת ופחות מפי שניים נוסעים באוטובוס. לגבי הטיול לאחר הצבא כמובן שדרום אמריקה היא היעד המועדף ובהפרש גדול מאחור נמצאת אירופה שמפתיעה במקום השני ורק לאחריה המזרח הרחוק.



לסקר המלא