לאחר פארסת כניסת ראש עיריית דבלין לישראל, במשרד הפנים מנסים לתקן. שר הפנים אריה דרעי סירב היום (שני) את כניסתו לישראל של פטריק לאקלארק, ראש עיריית גנווילייר בצרפת. זאת בעקבות המלצתו של השר לנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן. 
לאקלארק הגיע עם רעייתו למעבר אלנבי בטענה כי הגיעו לבקר בישראל ומסיבות נוספות. בדיקה לעומק של בקרי הגבול של רשות האוכלוסין העלתה כי בחודש נובמבר עמד לאקלארק בראש משלחת של ראשי ערים שביקשה להגיע לישראל, בין היתר לצורך ביקורו של האסיר הביטחוני מרואן ברגותי. 
במשרד הפנים ציינו כי בנוסף לעובדה שהוא שינה גרסאות בנוגע לסיבת הגעתו לישראל, ולאור עובדה כי מדובר בתומך BDS, בהתאם למידע שהועבר על ידי המשרד לנושאים אסטרטגיים, הוחלט לסרב כניסתו לישראל ובת זוגו בחרה שלא להיכנס. 

השר דרעי: "לא נאפשר למי שפועל נגד ישראל להכנס לישראל כדי לפעול ולהסית נגד המדינה. זו הסמכות שניתנה לי בחוק ואעשה בה שימוש כל עוד אדרש לכך וכל עוד יעלה הצורך למנוע כניסת אנשים שיפעלו כדי להסית נגד ישראל ולקרוא להחרימה".

כזכור, דרעי מינה בשבוע שעבר את מנכ״ל משרד הפנים, מרדכי כהן, לבדוק את הדרך בה הצליח אתמול בערב, ראש עיריית דבלין, מישל מאק דונצ'ה, להיכנס לארץ, למרות הצו שהוצא למנוע את כניסתו לארץ בעקבות פעילותו נגד ישראל. השר דרעי אמר כי ״הבדיקה מחויבת כדי למנוע תקלות כאלה בעתיד ולהפיק לקחים ממה שקרה. בכל מקרה, עם יציאתו של ראש עיריית דבלין מהארץ ולאור פעילותו נגד ישראל, הוריתי למסור לו מכתב שבו ייאסר עליו להיכנס בעתיד לשטחי ישראל".

שמו של דונצ'ה כפי שמופיע באתר העירייה. קרדיט: צילום מסך
ברשות האוכלוסין הסבירו את הטעות בכך שאכן התקבלה התראה בנוגע להגעתו של דונצ'ה לארץ, אך השם שהועבר אליהם על ידי המשרד לעניינים אסטרטגיים היה משובש, ועל כן כאשר הגיע האירי, התראת הסירוב לא הופעלה. במשרד לנושאים אסטרטגיים טענו כי המשרד העביר לרשות האוכלוסין את שמו המלא והתקין של ראש עיריית דבלין, כפי שמופיע באתר הרשמי של העירייה.