פרשן 'החדשות' אמנון אבמרוביץ' חשף במהדורה הערב (שני) כי חבר הכנסת ד"ר נחמן שי צפוי להתמודד על ראשות עיריית ירושלים ולהצטרף לרשימת המועמדים הפוטנציאלית מבין חברי הכנסת, הכוללת עד כה את השר זאב אלקין ואת יו"ר הקואליציה, דודי אמסלם, שכבר העביר את כתובתו לעיר . ח"כ שי מתגורר במבשרת ציון הסמוכה יצטרך גם הוא להעתיק את כתובתו לירושלים על מנת שיוכל להתמודד. בעבר הוצע לשי לשמש כמספר שניים של ראש העיר המיתולוגי של ירושלים טדי קולק, זמן קצר לאחר שסיים את תפקידו כדובר צה"ל ולאור העובדה ששימש כמרגיע הלאומי במהלך מלחמת המפרץ.

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הודיע לפני כשלושה שבועות כי יפרוש בתום הקדנציה על מנת להתמודד על מקום בצמרת הליכוד, בפריימריז לקראת הבחירות הבאות. זאת, כשבעה חודשים לפני הבחירות המקומיות שיהיו בחודש אוקטובר. ברקת אמר בהודעתו: "לאחר שירושלים עלתה על המסלול הנכון, לא אתמודד לקדנציה שלישית לראשות העיר. בסיום הקדנציה אעזוב את העירייה, אבל לעולם לא אעזוב את ירושלים". 

ברקת הוסיף: "החלטתי לשרת את מדינת ישראל ברמה הלאומית ולחזק את תנועת הליכוד שבדרכה אני מאמין בכל לבי ובכוונתי לבקש את תמיכת חבריה בבחירות הקרובות. אבי תמיד איחל לי ולאחיי שנזכה לשרת את מדינת ישראל ללא הצורך לבקש דבר בתמורה. בכל תפקיד שהציבור יטיל עלי, אמשיך לשרת בשקל לשנה וארתום את ניסיוני וכישוריי כקצין בצנחנים, כיזם הייטק וכמי שהנהיג את העיר המרתקת והמורכבת ביותר לניהול, למענכם, אזרחי ישראל".